Mina ord och tankar

Alla inlägg den 3 oktober 2023

Av Neta - 3 oktober 2023 00:18

Vaknade lite öm i halsen i morse. Senare på dan rann snorn. Nu känns det inte så farligt längre men mannär väl värst på morron. Ska regna i morgon med så struntar väl i att gå ut. Skulle behöva lite tomater o gurka typ, å makaronerna är nästan slut. Vi får väl se om orken räcker. Har iaf bröd, ost o renkorv.

Köpte mig en tjock korsordstidning ute hos C iaf så behöver inte ha så värst långtråkigt. Boken går från frukost till sängdags. Just nu läser jag en serie om 12 böcker som heter släkten. Alla skrivna av olika författare. Har jag berättat om dom?
Lättläst kvinnohistoria om kvinnoöden som börjar på tusentalet. Läs eller lyssna på dom!

På posten ligger också årets adventskalender från Anton Berg. Mörk choklad och marsipan. Blir en trisskalender sen också. Måste ju hålla på traditionerna.

Fattar liksom inte att det är oktober redan. Nu har det väl varit ovanligt milt men ändå. Går så fort, hinner liksom inte med. Den här sommaren har jag inte varit så social heller precis. Orkar bara inte med folk. Suttit inne fast det varit fint väder. Tur jag har Annika så jag skärper till mig ibland.

Just nu har jag lite problem med hur jag ska få frysen avfrostad. C sa en sak som gjorde mig skitledsen så törs knappt be om hjälp heller. Empati kan den ungen inte stava till och lösningen på all hjälp jag behöver tycker hon är hemtjänst. Precis som dom skulle göra det. Respektera att jag inte vill ha det går ju inte heller.

Bad J för flera veckor sen att sätta upp belysningen på baksidan med. Får jag väl göra själv om det ska bli gjort och alltså blir det inte gjort eftersom jag inte kan det.

Idag klagade jag i ett mail på kylan och råheten i lägenheten. Grannen närmast hade ringt och då hade dom sagt att dom inte kunde höja för då skulle vi inte kunna bo kvar.
För det första kan man inte höja nåt som inte är påsatt, men man kan sätta på det.
För det andra kan dom ju inte ha koll på allas ekonomi.
Vid frukosten i morse la jag en handuk på benen, trots påklädd med långa byxor, strumpor och tofflor frös jag. Då var det ändå 19 gr inne i morse.
När jag sen sitter i soffan måste jag ha en filtponcho på mig. Den täcker även över låren. Går inte att sitta still annars. Å det gör ju ju mest så klart.

C bytte ju iaf till vintertäcket åt mig igår. Så inatt frös jag inte och eftersom det är lite mer tyngd i det sover jag ju bättre av det med.
Men måste ju fortf upp o kissa 2-3 ggr. Det är inte så varmt kan jag ju säga. Läser i vår gatutråd hur grannar tagit fram extraelement. Men jag har ju rörlig el så det törs inte jag. Men just nu beräknat på hela året blir det billigast ändå.

Sån skillnad på den värme som var hos C. Där frös man inte! Här får man klä av sig o på med nattlinnet i turbofart.
Så det ska jag göra nu!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards