Mina ord och tankar

Alla inlägg den 4 oktober 2023

Av Neta - 4 oktober 2023 19:10

Bilderna kom inte med igår. Blir så irriterad då det händer. Oftar och oftare tycker jag.

Gick jag ut i solen? Näe är ju inte 100. Dessutom blåste det, hatar blåst. Tar på mina leder.

Maten blev enkel idag. Hittade schnitzlar i frysen så stekte en och kokade morötter med potatisen. Dressing från Felix.



Föredrar ni mjölig eller fast potatis? Jag gillar mjölig som ni ser. Använder fast till Jansson och gratänger bara.

Somnade från boken idag med. Rätt som det var va huvudpersonen vuxen. Haha!

Borde väl tagit in dynor o sånt idag men orkade inte. Sitter en batteridosa på parasollet som gör att jag inte kan fälla det. Kommer inte åt att klippa. Men bra om det är torrt när man bär ut det. Skulle vilja ha en lastpall till krattor och spadar och sånt. Att man sätter i dom upp o ner. Ville ju först ha den ute på garageväggen men ångrat mig efter allt som försvunnit. Får bli inne i det. Måste köpa en ny piassava med till snön. Skottar gör ju gårdskarlarna men jag vill kunna sopa när det är lite, blir så halt annars. Den får jag väl ha lättillgänglig men bakom lås. Vill ha en med naturborst. Inte så mkt dyrare alls. Men så mkt skönare att borsta med. Den studsar inte.


69 mot 34, är ju dubbelt men ändå billigt. Finns i 60, 40 och 30 cm. Själva skaftet är ju billigt, sen ska jag ha en sån här.


Så less på skaft som lossnar. 29.90 kan den vara värd. Skaft 150 cm 29.90

Borde kanske köpa snart innan folk kommer på att det är snö snart. Måste ju åka bil då bara eller om nån kan köpa åt mig.

Nu ska jag vattna blommorna.



Av Neta - 4 oktober 2023 01:17

Nu har dom tydligen hittat felet som inte fanns ändå. Så i morgon ska det repareras och sen ska det bli värme på elementen nån dag efter det. Dom hade ju kunnat skippa all ironi folk blivit utsatta fär ändå då.
Vågar inte riktigt tro på det förrän jag får uppleva det. Är ju alltid kallt här på vintrarna. Tror egentligen att kalldragen runt fönstren beror på att det behöver isoleras om, isolering sjunker ju med åren. Men det tror jag inte dom kostar på. Jag har rullar i fönstren och sammetsgardiner som tar bort det värsta och värmeljuskontot är högt.

Lite småirriterad i halsen men inte jättesnorig. Hostar lite av och till mest på nätterna. Sjuk? Är man det då? Mer lite småkrasslig.
Skulle behöva till Lidl, dom har langosdegen den här veckan och vill köpa leverpastej där, slut i frysen. Vill bara ha deras.
Vill till en Supermarket också för bregott. Sen hade dom färsk brysselkål för 15 pengar. Älskar brysselkål. Få se om orken kommer. Måste ju försöka få in dynor och parasoll för torkning med innan det ska in i förrådet. In med blommorna ute. Mkt som behöver fixas och så frysen som ligger på. Va så bra sist när J o C va här samtidigt gick så fort då.

Idag gjorde jag iaf rotmos på kålrot och morötter.

[Bild]


Så glad för att jag kan sitta så här och fixa. Den där plankbiten är guld värd. Mr X som fixat.

[Bild]


Brukar ha nån potatis i också men mina va så små att jag inte iddes skala nån.

Har ju inte hittat nån oxbringa så kokade vanlig falukorv i skivor.

[Bild]


Kokar i buljong, lagerblad och kryddpeppar. Sen mosar jag med några skedar av buljongen.

[Bild]



Så himla gott, men godast med oxbringa. Gör ju lika där att jag mosar med den buljongen.

TV kväll ikväll. Kockarnas kamp, Ernst och sen startade jag om programmet om folk som köper hus osedda. Jäklar va dom fixar till dom.

Nu är kl mitt i natten och jag har inte lyckats ta mig till sängen än. Fastnade i en bikupa (korsord som heter så) men kunde inte lösa 2 blommor så får väl sova på det.

[Bild]


Första och sista gick jag bet på.

Fryser som en hund så nu ska jag krypa ner, ska bara först?.

 

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards