Mina ord och tankar

Alla inlägg den 31 oktober 2023

Av Neta - 31 oktober 2023 00:44

I morgon, och bara då är det Halloween. Klä ut er som ni vill, dekorara som ni vill men låt mig slippa.
Ni som firar i helgen som kommer ni hädar. Blanda aldrig nånsin hop detta vidriga jippo med en så fin helg som Alla helgons dag då vi hedrar våra döda.
Har sett skräckexempel på utklädda barn på kyrkogården och det vände sig i magen.


När våra barn var yngre så var det pumpatema. Pappa L tog fram borrmaskinen och vi gjorde ungefär sånna här pumpor, dom blev så fina då dom lös. Vi har en pumpaduk, vi har ett sött litet spöke som bär på en pumpa. Vi har pumpor som är ljuslyktor och en stor som blinkar i rött, grönt och gult. Den kan bilda en fladdermus på väggen. En snäll fladdermus som inte vill skrämmas.

Grejerna har inte varit framme på flera år. Va tal om att C skulle låna lådan i fjol men minns inte om det blev så.
Jag pyntar inte längre, vi gjorde det bästa vi kunde när barna var yngre så dom inte skulle känna sig utanför, men jag öppnar ingen dörr i morgon. Tycker så genuint illa om detta.
Barna tog ingen skada heller. Haha!
Ett år gjorde vi popcornpåsar till dom som ringde på, det var väldigt populärt.



Blev aldrig värre än så här hos oss.

Ser däremot fram mot ljusen och gravsmyckningen på lörd. Hoppas få komma in till stan och se alla ljusen på kyrkogården där och till min bror. Vi brukar åka ut till barnens farmor och farfar. Och så klart ska vi fixa hos Elle, iaf C och jag.
J jobbar och tänder kanske ljus där han är för sin syster. Vet inte om han åker hit. Han har en hektisk dag som kyrkvaktmästare då. Leif går till kyrkan i Flen. Var ju här i helgen som var.
Vi äter nåt tillsammans sen. Förmodligen en pizza eller en kebabrulle.

Idag har jag rensat brysselkål, orkar inte så mkt mer. Gjorde en omelett på lite rester och fräste med några små sånna kålhuvuden.



Hällde på omelettsmet på det här. Kyckling och lite olika grönsaker.

Snösmockan dom varnat för verkar utebli, det har dock regnat. Blåser en del. Jag måste inte gå ut och det är rätt skönt. Är ju påverkad av penicillinet. Så trött!

Nu ska jag gå och göra en macka till de sista tabletterna. Sen sova!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards