Mina ord och tankar

Alla inlägg den 6 oktober 2023

Av Neta - 6 oktober 2023 00:22

Kommer ni att göra det? Jag vet inte men många inkl mig har ju vänner där från hela landet. Som man inte har någon annan kontakt med.
Funderar däremot på om jag ska försöka ta bort bilder och lagra dom på annat sätt, vet bara inte hur. Använder ju inte min dator längre men det får man väl kanske göra med nån nyare och sen skaffa ett antivirus till den igen. Går mkt pengar men iaf. Extern hårddisk är det nånting att ha då?

Jag och en gammal kollega har suttit och diskuterat (jag) med ett troll på twitter, ja eller X då. Någon som fick för sig att jag inte kunde nåt om anknytning. Vi har skrattat mkt. Till slut fick blockfingret avsluta. En ung person, vet inte kön men tror manlig med erfarenhet av ett barn och inte mkt till livserfarenhet. Kom ju från en familj med förskollärare gubevars.
Kallade min erfarenhet sen 50 år för gammal skit. Det hade vi nog roligast åt. Jaja hen växer väl upp och får livserfarenhet och en smula ödmjukhet den också. Fattar att allt som står i böcker har en grund men att barn också är individer och att alla inte är stöpta i en form.

Fortf lite krasslig men tycker det är lite bättre. Ingen direkt mer värme i lägenheten. Va det än var dom skulle laga så gick drt nog inte så bra. Luften känns dock inte fullt så fuktig och med god vilja kan man nog säga att att elementen är nästan ljumma. Det är risk för frost i natt men drt är nog ingen fara för blommorna. Får väl försöka få in det jag klarar iaf. Viktigast med det textila.
Mr X kommer hit på lö så lite hjälp kan jag nog få, han får handla lite i den butiken han passerar. Med + att han får köpa en ny piassava som ska förvaras i garaget. Spar 160kr åt mig. Får väl ge han nån extra god mat ist.
Han ska på dans på Fyris sen och åker hem på natten eller om han sover hos C. Är väl smartast egentligen nu när det börjar bli mörkt och halt. Han åker ju förbi där. Hit blir det ju 4 mil fram o tbx.


Burkmat idag med 2 hårda ostmackor. Sen skulle jag göra pannkakor. Delade upp smeten och gjorde en i form i airfryern och gräddade en tjock på spisen, spisen vann. Blev godare och gick snabbast. Gjorde typ 1 portion och det hade nog blivit 4 små pankisar på spisen. I lilla pannan men har ju en plättpanna med 4 laggar i. Tror det är samma strl.


Kul att prova iaf, va flera år sen jag gjorde pannkaka och då alltid i ugnen. Stå och steka till 4-5 st + en matlåda vägrade jag. Men lite gott efter ärtsoppan lite senare till kaffet m hallonsylt. Den i formen blev tjockare och trots 20 min i Af blev den inte klar. Fick steka på den.

Tvättat lite och ska strax hänga. Lyssnar fortf på släktsagan inne på bok 7 nu. Nu börjar en del tanter få lite men tunt med skinn på näsan.

Å nu har kl gått över till fred. Att det ska va så svårt att komma i säng. Men ska fixa först och sen så.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards