Mina ord och tankar

Alla inlägg den 13 oktober 2023

Av Neta - 13 oktober 2023 23:07

Nu har jag iofs inte sett om det hänt fler idag eller ikväll men det som hände i Tyresö i natt är väl nog. En mormor som reser till barn och barnbarn för att hjälpa till. Hur många gör väl inte det?

Att då brutalt väckas mitt i natten och mördas till sammans med dottern av en 16-åring, det dessutom i närvaro av barnbarnen.

Fatta vidden av det! Jag mår illa!

Å här går jag och kokar lingonsylt och steker skivade paltar. Ugnsbakar dessutomen feta som fredagsmys.



Det sista var löjligt gott, om man gillar fetaost. Skulle nog panerat med mjöl, ägg och panko men nu penslade jag bara med olivolja, kryddade med flingsalt o peppar samt oregano. Strödde på svart sesamfrö och panko.
La på en bädd av hackad rödlök och tomater. Körde i Af på 180 i 10 min. Använde som alltid en pappersform. Men som sagt mkt panko blåste bort så gör en riktig panering. Den blev frasig men kunde ändå blivit mer så.

Annars har jag väl gått här och småplockat. Läst, löst korsord och så. Dan går ändå!

Kom ihåg Svenska nyheter ikväll med. Trött så blir nog snart sängen.

Glöm inte räkmackans dag i morgon!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards