Mina ord och tankar

Alla inlägg den 14 oktober 2023

Av Neta - 14 oktober 2023 22:40

Det här med räkmackan jag la ut recept på i veckan blev en flopp för mig. Ska ju va 2 msk majonnäs med 2 dl fraichen i avokadoröran och det blev för fett för mig. Skulle ju dessutom lägga av den avocadoröran över räkorna. Gjorde som en liten tårta då ett par av grannarna kom. Dom tyckte det var toppen men jag kunde inte äta.
Spart min bit i kylen till i morgon och ska försöka om det går med bubbelvatten. Kan gå ibland. Håll tummen. Annars äter jag upp räkorna bara.

Fick också en kommentar om att jag hade önskat jul med Xet, jag relaterade i tanken till den lugna midsommar vi hade, att den var så kravlös och det är så jag vill ha julen med vare sig jag firar med honom eller nån annan. Ingen typ fest med alkohol. Dricker ju inte ens snaps till sillen. Va bara det jag menade. Vill inte hålla på med julklappspel och annat löjl. Köper ju knappt julklappar annat än till C och M, kanske nåt på kul till L om han är här eller där om vi är i Ö-bro.

L och jag är ju skilda och det finns ju orsaker till det. Han kan vara en djävul och var det då. Därav mitt beslut.
Men!
Jag bestämde mig vid skilsmässan att *nu är det så här* nu blir det en annan relation mellan oss och den måste framförallt för flickorna bli bra. Det som varit är borta. Vi ska ju förhoppningsvis bli mormor och morfar och då blir det ytterligare personer det måste bli bra för.
Sen hände det som hände och vi blev lite mer tighta men bara på ett vänsätt. Jag lovar att det finns inga som helst andra vibbar mellan oss längre. Dom försvann under sista tiden som gifta pga beteenden. Men vi känner oss ändå lite som en familj nu efter att all skit är borta. Å det kan väl få vara så eller? Vi sörjer ju den som fattas tillsammans alla 4 och övrig familj.
För mig är L trygghet i det som hänt också. Den jag verkligen kan prata om E med och som vet precis vad jag menar. Hon är ju vår tillsammans trots allt. Därmed inte sagt att vi gör det särskilt ofta på djupet så. Men jag kan det.

Berättade idag på nätet om höstdrinken på vitt vin som jag älskar.

Mixa 9 dl vitt iskylt vin med 3 dl lingonsylt
Sila gm finmaskig trådsil 2 ggr
Smaka av med florsocker, börja med 1 msk
Servera gärna med isbitar med lingon i eller ca 1 msk frysta lingon per glas.
Löjligt god!

Någon relaterade till Marinella och menade att den var för lika det. Men är inte Marinella hjortron? Vi drack också Marinella.

1 3-del Marinella och 2 3-del fruktsoda och en himla massa gurkskivor. L och jag nostalgidrack en häromåret. Den är väl inte så dum heller. Men finns ju inte tillstymmelse till lingonsmak.

Jag dricker ju bara starksprit i en god drink. Den C gjorde när jag var där på rosa gin och Brämhults chockrosa drakfruktjuice + fruktsoda var ju också god. Den kan man zippa på utan att bli så sprattlig. Haha! Vet dock inte hur hon gjorde den.

Nu är jag lite frusen, då tar jag en mugg varmt vatten som den gamla tant jag är, tar jag kaffe eller te kan jag inte sova sen. Lyssnar nog på boken en sväng till med. Nu är Släkten utläst och jag lyssnar på en helt vanlig feelgood igen. *Det är inte bara löven som faller* av Maria Arell. Verkar lite halvbra!
Sen väntar en ny Jenny Colgan och en ny av både Hanna Blixt i Leksandsserien och Ewa Klingberg om Evigheten AB.



Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards