Mina ord och tankar

Alla inlägg den 30 oktober 2023

Av Neta - 30 oktober 2023 00:10

Något jag tycker är väldigt tråkigt är när folk inte svarar på messenger. Alt det dröjer flera dar.

Pencillintröttheten har slagit till, kom på dan efter tablett 3. Nu har jag tagit 5 st. 3 om dan till torsd morgon.
Skönt att jag kom iväg och fick det iaf. Tack Leif! <3

Jag blir alltid så trött. Så idag blev det mest soffhäng med korsord. Har inte ens satt på TVn. Igår somnade jag ifrån Så mkt bättre och missade när Lasse kom. Satt på Doobidoo efter det men sov ifrån halva det programmet med.
Vad gäller SMB är det inte så många jag ens hört talas om.




Köpte ju 3 purjo för 15 kr kilot, nu har jag 6 påsar färdigskuret i frysen. Har nog några kvar sen innan med. Nu ska jag spana efter billig paprika, den skär man också ner som den är som jag gör med purjon också. Så skönt att kunna hälla direkt i soppor och grytor sen. Vet att en del gör så här med lök och vitlök med.
Chili blir lite mildare om den varit fryst. Jag köper den mildaste röda. Halverar och tar bort kärnor och hinnor. Fryser så. Den är lätt att finhacka även från fryst.
Men purjon är det vettigaste jag gjort idag.


Hittade en burk infryst paltbröd i frysen. Köpte ju fläsk i veckan. Delade det pkt på 4, blev 5 halva skivor. Rätt lagom till en port. 375 g är alltså 10 långa skivor. Klipper det mitt itu. Gjorde vitsås på mjölkpulver + lite smörolja. Blev jättebra. Lite idealmjöl också så klart. Nerkokt blev det lite drygt 1 dl. Hade 2 dl vatten från början.

Kollat lite soppor i min renodlade matblogg jag hade innan. www.netaave.bloggplatsen.se är ju några års recept där. Hade ju också en blogg på wordpress ett tag med och sen har jag delat med mig på en del forum. Bl.a på Odla.nu. Men flera år sen. Men när jag söker får jag upp sånt. Planen är att göra ett inlägg på nuvarande blogg med soppor. Kommer nog till veckan.

Lägger ju fortf ut en veckomatsedel varje sönd.

Men nu börjar det nog bli sovdags, nyss va kl 21, nu efter midnatt. Haha!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards