Mina ord och tankar

Alla inlägg den 11 oktober 2015

Av Neta - 11 oktober 2015 00:25

Ska ni se det? Iaf jag och Christine kommer att titta här. Vi har redan bestämt att vi ska äta dopfrunch framför tv-n.
Här i stan har flera partiers medlemmar fullmäktige gått ihop om kungahusets avskaffande. Hoppas verkligen inte att det blir så. En tradition som varat i flera hundra år avskaffar man inte utan vidare.
Jag tycker det är trevligt och betalar gärna min tjuga för deras apanage. Med tanke på den pr dom ger det här landet och hur viktiga dom är för industrins etablerande utomlands så offrar jag gärna den pengen varje år.
Vi har kollat på alla bröllop och dop med, jajag är ju så gammal så jag minns kungens bröllop med. Då hade jag Johnny i vagnen och var i Sthlm med brorsan som också var en riktig royalist.

Nu ska ju den här lilla prinsen flytta utomlands med sin familj. Men vår egen lillprins kommer an att vara för det. Sen kanske det kommer fler lillprinsar snart ;-) man vet ju inte vad som finns i Viktorias mage. Och Sofia kanske också snart blir gravid. Härligt med små sessor och prinsar.

Nu är äntligen alla växter som ska tas in inne. L är ju sjuk så än så länge står dom lite här och var, mest på matbordet i vard.rummet Pellisarna som är lite speciella ska få övervintra här uppe i år, ställt i både köks och lilla vard.rumsfönstret Var så många som gick åt i garaget i fjol så jag tänker chansa så här nu. Har förutom dom 2 stora

Den här vita stjärnpelargonen

Och den här hängisen som hänger i duschen just nu. Vet inte riktigt var jag ska ha dom. Får kanske ordna fosterhem. Lika mina fuchsior, dom är så fina nu. Vill njuta ett tag till.

Oroligt på byn ikväll, var lite så igår med. Hördes några höga smällar för nån timme sen, vi har sett blåljus och det är mer trafik än vanligt så nåt är det. Drar ner persiennerna jag och låter buset sköta sig själv.
Det läskiga är att det gjorts lite konstiga iakttagelser på en kille med avvikande beteende. Han ska ha försökt locka med sig tjejer och en kille, om det är samma vet dom inte, ska ha suttit i en buske vid ett staket och glott in i ett hus. Lika smygit kring bland bilarna på parkeringen vid Södra Långås.
Sen kan ni ju tänka er hur snacket går i en byhåla som den här.

Nu ska jag iaf avveckla den här dagen. Ha en bra natt ni som är vakna! Och en skön söndag tillönskar jag er alla!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards