Mina ord och tankar

Alla inlägg den 18 oktober 2015

Av Neta - 18 oktober 2015 22:45

     

Idag var det kontraktsmässa i Bälinge som är vår grannby. 120 körmedlemmar från lite olika körer inom kontraktet var med, sen en grupp musiker. Det var inte bara de vanliga instrumenten man kan se i kyrkan utan även dragspel, gitarr och slagverk m.m

Slagverkarn heter Martin Svensson, honom var många nyfikna på för han är Ola Salos bror sägs det. Jag vet att Ola brukar vara här ibland, jag har sett han både vid badet och på affärn. Lite olik sig då han ju är civil och semestrande här. Ryktet har sagt i flera år att brodern haft en sommarstuga nånstans runt sjön men nu säger ryktet att han bor permanent inne i byn. Huruvida det stämmer vet jag inte men han jobbar ju i någon av församlingarna iaf. Vad jag däremot vet nu är att dom är "löjligt lika" brodern lite äldre, lite gråare och aningens mer ansiktsbehåring. Trevlig som 17 och spelade urbra! Han gillar wraps och dricker te   


Skriver det här på kul, de yngre tjejerna i min omgivning var lite nyfikna på honom så klart. En av granntanterna alldeles lyrisk, det fullkomligen sken runt henne.   


Iaf så var det en mäktig upplevelse att höra 120 sångare och sångerskor till levande musik. Håret reste sig på armarna ibland. Akustiken i kyrkan är ju mäktig också. Vet inte hur mkt ni ser om ni förstorar bilden, men Christine står i mitten längst bak.

Var säkert 15 år sen jag var i Bälinge ka och blev så positivt överraskad, dom har gjort så smart sen jag var där sist. Efter klädhängarna finns ett modernt pentry och mitt emot det ett barnrum med vägg av glas ut mot kyrkan. Där finns en matta på golvet och både böcker och leksaker. Så mysigt inrett.

Efteråt var det föredrag om keltisk kultur och Liam Lawton och då serverades lunchfika i form av ovan nämnda wrap med kyckling, skinka och grönsaker, en liten kaka och kaffe eller te. Rätt intressant faktiskt.



Det har varit lite strul med att komma till TV-inspelningen till i morgon med. Ända till idag trodde jag att vi skulle kunna åka en bil men det kan vi inte. Men nu har vi iaf löst det så bra vi kan men kommunikation funkar inte alltid i den här familjen. Ska iaf bli kul och tillbringa några timmar i huvudstaden i morgon innan vi ska på den. Det är väl ungefär vad jag står ut med i den stan.


På tisd åker Erna, Elle och jag till Västerås och en hjälpmedelsbutik som heter Varsam. Jag måste ha nya kryckor eftersom bäst föredatum passerats med ungefär 1 år på mina. Nu ska jag köpa ergonomiska som är olika för hö och vä och med mjuka grepp. Att dom finns i lite olika färger gör inte ont heller.

Säkert åker det med något annat som är intressant med. Å kanske bäst att jag skriver att jag har själv valt att äga mina kryckor.


Ja den här veckan som kommer är veckan innan min födelsedag, skulle behöva städas och bakas men inte är det så prioriterat att det planerats. Det räcker ju att man är ledig när jag fyller......

Återstår ½ dag.... att fixa allt på. Det är sånna här gånger som frustrationen över att inte kunna göra det här själv längre känns som värst. Det och den brist på hänsyn som visas.

Men för all del, höjningen av min inkomst efter skatt blev ju 86 kr jag får väl kanske ett par tårtbitar för det iaf.   


Nu ska jag göra nåt vettigare än att sitta här och reta upp mig. Sova t.ex   










Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards