Mina ord och tankar

Alla inlägg den 22 oktober 2015

Av Neta - 22 oktober 2015 23:19

En 21-årig svensk kille, högerextremist går in i en skola och ger sig på barn till invandrare.

Samtidigt tänder personer på blivande flyktingboenden och i ett fall ett flyktingboende.

Vad är det med dessa kryp till människor som anser sig vara bättre än vissa, som är livrädda för mångkultur?

Vi är alla födda under samma sol, vi äger denna jord tillsammans. När nu folk flyr från förhållanden som skulle få många hö-extremister att skita i brallorna av skräck, utsätter sig för livsfarliga transporter bara för att dom måste. Det går inte att bo där dom bor.

Tror ni på allvar att dom gör detta frivilligt? VEM skulle göra det?


Vilka är dom/ni att bestämma att nu är det nog? Det är klart att vi har plats, det måste vi ha. Vi måste ta emot dom här människorna och hjälpa till så mkt vi kan. En annan gång kan det vara vi som tvingas fly till deras land. Som saker utvecklar sig nu, med detta hat i världen kan det mycket väl ske.


Jag är orolig över vissa svenskar!

Av Neta - 22 oktober 2015 01:38

Attans vad det blåser nu, kommer byar så jag tror altantaket ska lyfta. Glad att L satte i vinterfönstren därute i tisdags. Har regnat ikväll också men låter inte så nu. Dom har lovat skitväder i morgon men det kan ju börja tidigare.

Tittade på nyheterna nyss på ett reportage om en skola som förbjudit egna mobiler under skoltid på låg och mellanstadiet på så sätt får dom barnen att röra sig mer och framförallt vara utomhus mer.

Jag tycker det är självklart men då får dom som bestämt detta i skolan ( på väl genomtänkta grunder) mothugg av en person som väl egentligen håller med men som reagerar på " tvånget" * suck*
"Vi ska inte ta till polisiära uttryck mot barn " tror jag hon sa " polisiära?"

Men hörni allvarligt talat, varför inte låta ungarna tillverka en mobillåda/ställning i träslöjden. Träna på samarbete där. Sen sätter man sin mobil där då man kommertill skolan på tyst läge, och tar bort den då man går hem. Föräldrar som absolut behöver meddela sina barn något får messa, så kan ungarna snabbt kolla om dom fått nåt mess bara när dom har tid över. Men som sagt det ska vara viktiga saker.

Vore inte det självklart? Ja jag vet att jag är född på stenåldern eller som Christine brukar säga " på dinosauriernas tid" men jag tänker på arbetsmiljön för både barn och vuxna. Vet att tiderna förändras men är det alltid till det bättre?

Jag skulle kanske också behöva ett mobilförbud ibland. Kanske också skulle komma ut i friska luften oftare.......

Idag var vi på Ikea och nu kan det bli jul för jag har köpt julens viktigaste inköp, det som jag inte fick tag på i fjol för jag väntade till julveckan. Nämligen röda värmeljus! Hade tur som hittade en öppnad förpackning i fjol. Har nämligen vissa ljuslyktor som det måste vara röda i :-D
Jag letade egentligen utstickare i form av lönnlöv men det fanns inte! Får ta stjärnmåttet och forma till.
Hittade iaf gjutformar för mandelmassa eller choklad, snögubbe, gran och klocka. Riktiga grejer utan platt baksida. Så nu kan vi göra till peppishuset om vi vill.
I Citygross 10-kronors låda hittade jag också en låg 2- delad spritsflaska med bra tyllar. Så nu kan jag spritsa 2- färgat :-)

Jag köpte också 4 nya gardinlängder i knallrosa. ;-) funderar på om jag ska våga steget till kappfritt och sätta upp längderna i taket. 69kr för 2-pack 250 x 145 cm med kirchband. Inga öljetter eller knytband, inga panelgardiner som är det fulaste jag vet. Få se om jag får upp dom innan jul men det ska tvättas fönster först. ;-)

Ikväll har Elle bakat bullar och jag fick mina smörrutor. Man kavlar dom en extra gång, viker på tre med smör och sen kavlar ut igen, dom blir på det viset lite högre och luftigare. Sen smaken... Tur man bara fyller en gång per år för dom är inte light precis.

Hon har också bakat kakor hos sig och vi ska hjälpas åt med tårtan. Blir nog bra!
Blir nog bra att sova nu med! Gonatt!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards