Mina ord och tankar

Alla inlägg den 31 oktober 2015

Av Neta - 31 oktober 2015 01:53

Den blir det då man ist för att gå upp när man läst tidningen somnar om och sover till halv elva. Men attans va skönt det var! Satt mig i duschen sen och hade en riktig spastund så det blev mer frunch än frukost med.
C var ledig, sov väl inte riktigt lika länge som jag men nästan ;-) Hon skulle förnya sitt abonnemang så vi for in till Gränby. Ja vi började på MM, sen Helping Hand, sen hämta mina rosor på Plantagen

Tack för dom!
Tjejen framför mig i kassan hämtade också födelsedagsrosor och frågad mig " Sa du 10-25?
Ja det sa jag ju. " Då är vi födda samma dag!" Lustigt sammanträffande :-D

Hittade en fyrkantig ytterkruka i lila glas på HH, 10kr, perfekt till orkiden jag fick häromdan.
Vi åt på Gränbys restauranger, hade öppnat en ny lucka i väggen där dom sålde friterad kyckling, tror det var 5 olika med strips och sås. Jag kunde nästan inte äta det så starkt var det, hettan satt i paneringen som tur var så det gick ju att pilla bort lite. Som tur var hade jag köpt mozzarellasticks med.
Vi var inte ett dugg hungriga nu ikväll efter den middan så vi tog bara lite ost och rombomb ikväll sen. Lite fruktsallad efter det.
Vi hämtade Es popcornmaskin på hemvägen och efter TVn ikväll satt jag och E igång och poppade till i morgon. Jag hann göra 4 påsar innan den tvärdog. Trodde den gått varm så vi ställde ut den, men inget liv i den inte. Irriterande! Så nu måste jag köpa en ny till henne. Får väl poppa på spisen i morrn. Kom ju många och plingade på i fjol.

E kommer tillbaka när hon vaknat i morgon för att hjälpa mig med gratängen med potatis och lövbiff i. Sen ska vi göra Gino men det kanske blir efter kyrkogårdssvängen.
Redan ikväll lyste många ljus både på Gamla Uppsalas och vår kyrkogård, så fint och stämningsfullt.

Tog fram lite pynt ikväll, bl.a detta söta lilla spöke.

Nu är det sovtime! Nattinatt.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards