Mina ord och tankar

Alla inlägg den 20 oktober 2015

Av Neta - 20 oktober 2015 23:44

I mulet väder packade vi in oss i Annies bil igår, men redan i Väsbytrakten såg vi det första solhålet i molntäcket. När vi sen hade irrat omkring och letat parkering bestämde vi oss för att parkera bilen för kvällen också. Sagt och gjort, upp på Östermalm och gjorde det, gratis efter 17 gjorde inte alls ont.
Gick efter vattnet på Strandvägen i strålande sol in mot centrum.
Lite ögonshopping, fika och lite letande efter en affär vi aldrig hittade, men vi hängde inte läpp för det. Vi hade ju roligare saker för oss. Så efter en enkel middag gick vi i mörkret samma väg tillbaka fast nu i sällskap med juniorerna som anslutit och på trottoarsidan för säkerhets skull bort till Svt. Iskallt var det, blev ordentligt kall trots tjocka vinterjackan.

C hade fått biljetter till Så ska det låtas inspelning genom att en medverkande lagt ut det på sin facebook. Så därför fanns hennes namn på våra platser.

För säkerhets skull fick vi en liten biljett med. Dom släppte in rullstolar och deras sällskap först, sen dom med reserverade platser och dom som chansat sist om jag förstod det rätt.

Det var förseningar efter eftermiddagens inspelning så vi fick vänta lite längre på att komma in i studion men väl där blev vi underhållna av publikvärd Kenny, så lik Henrik Schyffert att dom måste vara syskon. Vi fick lite förhållningsorder av "honsombestämde" och hälsa både Kalle och artisterna välkomna eller var det kanske dom som hälsade oss välkomna. ;-)
Vi sitter längst fram i mitten på första och andra raden.

Vi underhölls rätt bra både före och i dom avbrott som blev. 2 killar fick komma ner och tävla i luftgitarr och 2 tjejer fick nästan dansa disco. Kenny han kunde det här och höll oss på gott humör hela tiden.
Applåder och jubel spelades in, och en del saker gjordes lite bakvänt mot vad man är van att se i TV. Många pauser för vätska och smink. Och betänketiden för låtar under vissa tävlingar betydligt längre än det man ser i programmet sen. Omtagningar av vissa låtar efteråt o.s.v Efter ca 3 timmar var det klart och då var kl midnatt.
Artisterna var en stjärna från Idol, en musikalartist från Växjö, en världsartist från 90-talet och en gammal räv från en showgrupp. Hög kvalit'e rakt igenom.

Vi var hungriga sen allihop, jag blev sugen på oxfil'e och råstekt potatis bara så där. En sån oxfil'ekiosk hittade vi inte, korvkiosken vi brukar stanna vid på Valhallavägen var också stängd. Så ist för det jag var sugen på fick jag nöja mig med Chicky bits i Väsby, inte riktigt samma sak men ändå.

Bytte bil i Uppsala där juniorerna parkerat vår. Hemma runt 02, sen somnade jag ovaggad.
Christine och jag åt frukost sent, hon är på kryssning nu. sen kom Erna, vi hämtade upp Elle och åkte till Västerås. Där hittade vi ett parkeringsgarage och vid det en galleria där vi

Intog en lunch. Gick runt lite innan vi gick till Varsambutiken där jag ju skulle köpa kryckor.
Hemma valde jag mellan gröna och vinröda och absolut inte blommiga.
Det blev rosa, lite mer ergonomiska och blommiga....

Men på svart botten blev det genast snyggt. Köpte även en rullstolskasse som kan sitta kvar även då man fäller hop den sen var vi in i en lite orientalisk affär där jag äntligen hittade

Rosenvatten, men också apelsinblomsvatten. Sen var det dags att åka hem igen. Dagarna tog nog ut sin rätt också, luften gick ur mig lite så det blev hämtmat från "Edwards" Pasta Palermo för E och mig och nåt man värmde i micron till L.

Nu följer några dar då vi ska fixa inför min födelsedag. Handlar väl på fred och sen väntar nya roligheter på lörd. Kalas på sönd för närmaste o lite kompisar.

Så nu ska den här tanten krypa ner i bingen!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards