Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 16 september 2021

Speglar

Av Neta - 16 september 2021 23:37


För mig blir det himla svårt att se vad jag har i underskåpen. Funderade på att sätta speglar på insidan på vissa skåp men det faller nog på att dörrarna blir för tunga.

Upptäckte idag att det fattas viss sprit i mina skåp. Några småflaskor med punch har gått ut alldeles själva. Upptäckte också att jag har stressyn, kollade flera ggr efter en sån, såg ingen flaska men E kunde bara plocka ut en sen, men som sagt har funnits fler. Och jag har inte druckit nån.
Det där med stressyn har jag haft tidigare. Otäckt!

Kände på flaskorna i ett underskåp med och kände inte den jag letade efter, den kunde hon också ta fram, stod en bit in, men har en som är halv av samma sort. Den såg hon inte. Hoppas den är där men långt in. Ska börja skriva upp vad jag har tror jag.

Konstigt är ju också att jag kan bli idiotförklarad men säger jag nåt liknande blir det ett jäkla liv.




Nu är det höst på riktigt när Aveholtskan satt på sig strumpor. Tidigt i år men vädret får ju avgöra.


Idag tänker jag också lite extra på min lillebror Sten som dog i bukspottkörtelcancer 39 år gammal. Han skulle fyllt 67 idag, 3 år yngre än mig alltså. Var nästan klar med juriststudier när han dog, hade bara nån uppsats kvar. Vilket slit för ingenting sen.


Elle och jag var till affären idag, hämtade paket, dreglade över buketter och fina mörkrosa kryssantemum. Handlade lite frukt o grönt och en grillad kyckling. Behövdes både scarf, tunna täckjackan och vantar. Brrr?.
Värmde oss med en fika och äppelpaj när vi kom hem. Blev en plocktallrik med kyckling m.m senare.

Jag har inte lust med nånting nu, har att göra men ids inte. Skulle behöva nån som sparkade mig i baken. M erbjöd sig komma och göra det när jag pratade med honom idag men lite långt att åka från Malexander Haha! Vill inte ha hit honom heller. Tror jag är påverkad av allt strul som varit och vädret. Grått och kyligt idag, hoppas på sol i morgon.

Det är lite folk som tydligen vill uppvakta mig ändå, 9 i facebookinbjudan + några till som inte är på sociala medier. Kul!


Skrattade gott åt Leksansbröds lilla rim om deras glöggknäcke i ett inlägg på Fb idag. Vi kom ju aldrig åt det hållet i somras. Åkte ju till Järvsö. Men nu saknar jag fabriksboden där. Hoppas komma dit nästa år.

Nej snart midnatt, om man skulle plocka undan och gå i säng. Hoppas sova bättre än jag gjorde i natt.
Fundera på om jag ska orka byta täcke kanske, dags nu!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Fredag 29 mars 04:18

Mr X är här. Han somnade med lampan på och släckte den inte förns 3. Som att försöka sova med en strålkastare rakt in i rummet. Men jag var för trött för att orka väcka honom eller gå ut i vard.rummet och släcka själv. Nu kan jag inte sova. Han k...

Av Neta - Onsdag 27 mars 01:06

Med den här jäkla tröttheten märker jag hur min mobilitet försämras också. I synnerhet direkt på morgonen då jag går jäkligt illa. Ont satan då också. Går dåligt jämt och måste alltid hålla i mig nu. Att bära nåt samtidigt försämrar också balansen om...

Av Neta - Måndag 25 mars 22:39


Kom inte receptet med, blir så trött

Av Neta - Måndag 25 mars 22:37


Jag hade spart Chokladvåfflorna Så,dags nu men iaf. Haha! ...

Av Neta - Måndag 25 mars 19:32

Känns som något är fel. Inatt sov jag dåligt men gick inte upp i morse utan sov till 11. Har som ett tryck över huvud och ögon men det är tydligen vanligt vid extrem trötthet. Ringde vc men dom har ingen tid förns i slutet av maj. Fick prata med en ...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards