Mina ord och tankar

Alla inlägg den 1 november 2023

Av Neta - 1 november 2023 00:28

Har fått för mig att det är söndag idag. Fråga mig inte varför. Min hjärna är nog lite överhettad.
Hur den nu kan vara det när det enda man gjort är att ha kört en 60 gr och kokat en korvsnutt med lite potatis och morötter. Hängde inte ens hela maskinen. Får ofta dela upp just det på 2-3 ggr. Kör en sväng till innan jag lägger mig och det sista vid morgonkissningen vid 6 så där.
Är ju ofta vaken ett par timmar ganska tidigt. Läser tidningen, dricker lite te, kollar in va folk har gjort eller ska göra. Sen är det så skönt att somna om.

Idag tog jag mig en ordentlig titt på ett vintertäcke jag ska ha i både rullstol och på scootern. När det är riktigt kallt. Än så länge har jag bara en tunn med fleecefodrad täckkjol som går strax nedanför knäna. Den håller med långkalsonger under byxorna till - 10 ungefär. Skönt då den ju funkar som ett vindplagg. Omlott över knäna.


Den jag köpt nu (med lite hjälp av vänner) är redigt tjock, också fleecefodrad och bra mkt mer vadderad än kjolen. Kostade över 900. Stängs med bitar av kardborrband här och där och går att stänga in fötterna i.
Men så skrymmande. För lång att hänga upp, fanns ingen ögla heller, och får inte plats på hatthyllan. Vill ju att den ska vara varm när jag tar den så att ha den i förrådet utan värme eller i garaget typ 4 gr går inte. Har ju världens minsta hall dessutom.
Där har jag ett problem att lösa.


Just nu ligger den på golvet. Hög som 2 rejäla kuddar.


Dagens, stompade till lite morötter och potatis med lite kallpr. rapsolja. Kokade korvsnutten med salt, kryddpeppar och lagerblad. Hade lite vitkålsallad och senap till. Så gott med kokt falukorv, brukar oftast ha pepparrotssås eller senapssås till men orkade inte fixa det idag.

Suttit och diskuterat trippen nästa helg med C. Är ju Fars dag och dan efter fyller L 80. Så vi ska plocka upp honom i Flen och bege oss ut på lite äventyr, inomhus. Sen ta ut honom på middag. Också inomhus Haha!
Det är ju det här med logistik, hur vi ska åka. Vilken bil som funkar. Och inte minst hur jag ska ta mig härifrån och hur dags. Till vilken tid och varifrån ska jag åka hem på kvällen. Man vill ju inte äta middag med tidur. Haha!

Sen ska ju jag träffa C och ev nån mer då vi fixar vid gravarna på lörd, så det ska också planeras. 3 olika kyrkogårdar, minst.

Halloween är iaf över, hoppas jag. Ringde på dörrn en gång men jag öppnade inte.




Ser inte ut som barn precis. Å är det en lila soppåse på en av dom? Bra med dörrkameran.

Men nu ska jag göra ett sista ryck. Sov gott!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards