Mina ord och tankar

Alla inlägg den 18 november 2023

Av Neta - 18 november 2023 23:52

Ett par kvällar nu har min skalle åkt karusell när jag lagt mig. Lika om jag byter ställning på den, snurrar som 17.
Länge sen nu och jag tror väl att det är en släng av kristallsjukan igen. Hade det i Tierp om jag inte minns helt fel. Otäckt är det iaf och idag har jag gjort dom nackrörelserna jag fick tips om då.

Va vaken tidigt, mellan 7-9. Somnade om och när jag vaknade strax efter halv 11 hade L ringt precis. Hade inget ljud på så kan va av det jag vaknade, brukar ju vibrera och det hörs när den ligger på ett bord.
Han var på väg, skulle luncha i stan men lovade stanna till på kyrkogården och att köpa nåt till fikat. Kom väl strax efter 13.30 sen.



[Bild]


Rosorna vi köpte till Allhelgona var fortfarande ok och nån hade redan slängt gravljuset.

När han var på Hk kom han på att han hade en kladdkaka att hämta där eftersom han fyllt, då hade han redan tagit lussekatter så blev riktigt gofika.

Han är väl i detta nu på väg från Fyris, har lite fika med sig för att hålla sig vaken hem. Så mysigt att han kom ändå. Vi fikade, han kollade in nya scootern och pratade om allt möjligt. Bl.a om kryssen, vi beslöt iaf att se om C får ledigt innan vi bokar men han verkar inte heller ha problem med att åka med bara mig. Kul att kunna handla lite på taxfree till jul o nyår. O få se en julshow med en killgrupp vi sett för länge sen. Dom sjöng i stämmor så håret reste sig på armarna. Sen MA till dansen.

Jag hade tagit in äpplena eftersom det var första natten med riktiga minusgrader. Vi hjälptes åt att rensa ut lite, jag gjorde i ordning en påse till honom och resten la vi först i en korg och sen i en blomkasse med tidningar mellan lagren. Ställde ut dom i garaget.

[Bild]


Några hamnade på fruktfatet också.

När han åkte strax före 18 så bakade jag en potatis i micron, gjorde en rödlöksröra med gräddfil och plockade på en tallrig med lite smått och gott. Hällde upp oliver med. Tog ett glas rött till.

[Bild]


Resten av kvällen har jag kollat på Tv, löst korsord och lyssnat på boken.

Nu är det dags att krypa i säng.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards