Mina ord och tankar

Alla inlägg den 7 november 2023

Av Neta - 7 november 2023 00:32

Inte för att det är så stor skillnad. Har väl iaf hängt en tvätt idag. Plockat i en till som jag ska köra igång imorgon bitti.
Gjort en laddning bregott, 940 gr blev det alltså ungefär 1,5 ask, eller 3 små askar, har för mig dom är 300 g.Förra gången blev det 960 så det är väl nån skillnad på oljorna kanske. Hade solrosolja förra gången nu hade jag rapsolja. Köper ju smör när det är extrapris så 34,90 för smöret + 4 dl olja och en tsk flingsalt. Blir godast med det. Låter ett tinat smörpaket ligga framme i 6 timmar. Sen sätter jag elvispen i det och häller i oljan under vispning. Vispar på det lägsta annars får jag städa köket. Haha!

Det är väl ungefär vad som hänt idag. Alla mina rosor utom en nickar, Det är lite tråkigt. Dom brukar ju stå 2-3 veckor men det var kallt när dom köptes. Vet inte om det beror på det.

I morgon har jag städ, fått säga ifrån 2 ggr.


Öppnade en burk köttbullar idag. Rev en morot och grävde upp de sista saltgurksskivorna ur burken. Kokade ju lingonsylt häromveckan så det hade jag hemma. Dom är himla goda Felixbullarna på burk, men så satans mkt sås. Dom minskar väl på bullarna och kör i mer sås. Har hälften kvar i kylen. Men 50kr för 2 måltider är väl bra antar jag.

Nu ska jag fylla dosetten innan jag lägger mig.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards