Mina ord och tankar

Alla inlägg den 9 november 2023

Av Neta - 9 november 2023 00:14

Jag behöver inte betala för gårdagens städ. Skönt! Vore ju som att betala för ingenting.
Fick ett meddelande från städerskan idag som tyckte det räckte om jag sagt att jag ville byta. Haha! Nej så många som möjligt ska varnas för henne. Bilder ska sparas så alla kan se snusket hon lämnat. Den människan ska inte jobba som städare. Tog bort henne från Fb idag och fick direkt en vänförfrågan. Skulle inte tro det!

Idag har Annika och jag haft sushijunta. Hon ville lära sig göra. Hon gjorde klart snyggare än mig. Hmmm?


Alla mina gick typ sönder!


Rullade nog för löst ändå.
Ändå tog jag i så norin sprack. Elle och jag gjorde ju tillsammans så det här var första gången sen hon dog.

Vi gjorde rätt mkt ris och i vanlig ordning gjorde vi för mkt fyllning. Så frös hälften av riset och gjorde en bowl på resten tillsammans med det av fyllningen som blev över och lite av bönsalladen.


Har en rulle och några bitar kvar med. Få se om jag fryser det eller äter det i morgon.

Annika hade med sig jättegoda kladdkakemuffins också. Så det blev gofika efter maten.

När hon gick så fixade jag lite på paddan. Sen fick jag för mig att kolla kryssningar på Cinderella. Vi åkte jätteofta förr och nu kollade jag lucia. Lika mkt som en dansentré kostar, 237kr i var får vi 3 en 4-bäddshytt och parkering ombord inkl en julshow för. Vad kostar en julshow på stan? Allt mellan 600 till en tusenlapp. Är ju säkert nåt luciatåg med.

Frågade L och C om dom vill åka. Vet inte om vi har råd att äta julbord men 480kr är ju inte dyrt, lägger man till en hundring får man inkludera skaldjur med, känns dock inte nödvändigt.
Fast äter man en köttbit och tar ett glas vin blir väl det dom pengarna med. Dricka antar jag ingår i priset på julbordet. Gör ju det på buffén.
Vi brukar oftast ta en räksallad och ett glas vitt i cafét. Kanske blir det så ändå, vi får väl se. Man ska ju,äta nåt dan efter med och kaffe måste man ju ha. Och om vi kan åka, C skulle kolla om hon kan få 2 semesterdagar i morgon. Håll tummarna är ni snälla! L kunde inte svara än. Vi får väl diskutera i helgen. Hoppas, hoppas! Vilka som spelar? MA!

Nu börjar det dock bli dags att dra sig mot sängen!


Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards