Mina ord och tankar

Alla inlägg den 30 november 2023

Av Neta - 30 november 2023 23:47

Va snö vi fick till igår. Det var dock rätt lugnt när distriktan varit här igår så efter att vi plockat ur julsaker ur lådor hela fm, packat ner det som skulle bort av vanliga saker ett tag och jag fått min spruta så drog vi in till stan.
Tänkte att vi åker till Eko för där finns väl det mesta. Jo tjena, knappt ett dugg av det vi skulle ha.
Började med en hamburgare när vi kom dit, slog till på en stor för hela 24kr. Lingondricka till, det är ju så gott. Delade på en strips.

Sen for vi både till Maxi och Dollarstore och fick väl så småningom ihop det som stod på lappen. Lite knappcellsbatterier, röda LEDljus, och annat som inte finns härute.
Avslutade med lite gott till kvällsfikat, skickade in L på CG efter varsin räkmacka. Satt inte fel alls då vi kom hem. Skönt att slippa laga mat då.




Blev ju lite stolt igår med när barnbarnet var i tidningen. Han kör ju bärgare och hade att göra under ovädret. Bra många redan före lunch.

Vi åkte upp och tittade till Elle på hemvägen, så fint med orörd snö på gravarna.


Leif gick dock upp för lyktan var översnöad. Måste ju vart lite läckert med den lysande under snön tänkte jag men han ville den skulle synas lite iaf.

Hemma hade ju snöhögen växt på sig rätt bra. Men blir som ett dike runt garaget, det läcker väl värme rätt bra det.


Mycket snö är det och nu snöar det igen.

Idag har jag varit själv, plockat fortsatt m julgrejer, allt utom tomtar och julgransgrejer, det tar jag inte fram riktigt än, undantaget är byn runt peppishuset och nån tomtenjag fått. Men alla mina snögubbar, lucior och lite annat är framme.

Nu ska jag iaf sova ska upp hyfsat tidigt.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards