Mina ord och tankar

Alla inlägg den 17 november 2023

Av Neta - 17 november 2023 23:31

Fredagsmys existerar inte här, om man inte räknar isterband med stuvad vitkål dit, men tror inte det. Haha!
Man får liksom ingen känsla för helg eller vardag, allt är lika. Jag borde kanske åka ut mer på helgerna men det kostar pengar. Sen måste jag väl ha nån som delar ledsagartimmarna med Annika isf. Hon har ju gubbe och vill väl inte jobba helger. Inte är hon typen som åker ut på danser heller, hon är mer en sån som måste dricka isf tror jag. Då passar man inte på mina ställen.

Men nu kommer ju den årstiden när jag är mest hemma. Skulle va kul att se nån show, åka till 08 t.ex
Det är ju iofs mina behov som styr, vill jag göra nåt på kvällar och A inte kan, kan jag nog dela upp timmarna på 2 pers. Men jobbigt med en ny med. Skulle va om nån kompis eller C skulle ställa upp då.

Skulle va mysigt att göra fredagsmys med nån med. Det är väl en sak jag saknar. Gjorde ju sånt med E. Nu när det börjar närma sig nyår med. Det var ju verkligen vår grej att laga nåt gott tillsammans, sen se det från Skansen tillsammans och fyrverkerierna på 12-slaget.
Inte så himla kul att göra det själv. Alla har sitt och sina traditioner en sån kväll. Men sen skapar man ju inte nya traditioner med vem som helst heller.

L ska hit och dansa i morgon och när det slutar 23 tycker han att det är skönt att åka hem. Jag kan förstå det. Frågade om han kunde komma och fika före men vi får väl se. Fick varken ja eller nej.

C ska jobba extra på akuten. Hon ser fram mot det jättemkt. <3

Skulle vilja börja fixa lite kakor, godis och sånt med. Men får ju aldrig hjälp med att frosta av. Lär ju ha lite ordning i frysen då.

Blev väl bortskämd förra helgen med mina favoritpersoner. Allt är så jäkla enkelt med dom, både i grupp och med en i taget.

Nu ska jag gå och ta en macka. Åt bara en gång idag. Då blir man hungrig sent, tur det inte blir varje dag.




Av Neta - 17 november 2023 00:48

Jag har väldigt mkt värk, muskelinflammationer som vandrar runt i kroppen. Jag påtalar det kanske inte alltid men jag känner av den 24/7.
Senaste dagarna är det ett av knäna som värkt extra mkt, just det knä som C o jag sökte för senast men som bara slutade med starkare värktabletter..
Min läkare har tydligen varit med om en trafikolycka och varit sjukskriven länge. Ingen annan har tagit över så enda kontakt jag haft med Vc är diabetessköterskan och sjukgymnasten. Den senaste har hjälpt mig öva upp musklerna i arm o axel så jag skulle slippa *frozen sholder* tränat med bl.a gummiband.

Ikväll var vi ute länge då vi åkte in till centrum av Uppsala för att se *Allt ljus på Uppsala* en ljusinstallation som brukar vara just i mörka november. Att vara utomhus i kylan så länge var inte bra alls. Dels tappade jag känslan i fötterna, dels frös jag och då mår jag sämre. Glad ändå att ha sett det.
Bestömde mig dock för att det blir bara korta turer, eller turer inomhus på t.ex GC i fortsättningen. Jag måste börja tänka på mig själv mer och ta hjälp med handling när det blir som kallast.

Ikväll åkte vi däremot in ochh åkte först och kollade på Celsiustorget


Efter det gick viin på St Per och Panini och åt lite mat. Lasange var jättegott.

Efter det till Forumtorget där vi inte hittade nåt. Ner till Vretgränd men där var bara nåt bildspel.


Vi tror inte den här på Dragarbrunn hör till utställningen men fin ändå.

Ner till ån, pumphuset var belyst. Fotade inte utan gick endes ån, en massa färgade ljusslangar över ån somtändes och släktes, längre fram en *våg* av stående belysning som tändes när nån gick förbi.
Väldigt effektfullt.


Vi hade varit in på hemköp och köpt lussekatter, så nu gick vi in på pressbyrån på torget för att köpa varsin kaffe som intogs vid *droppar* över ån.


Vi drog oss sen bortåt muséet och Rosénparken, där hände det en liten olycka med mig och nya scootern. Jag åkte ner i en rundel framför St Eriks källa med rätt hög kant. Kom inte upp. När jag försökta backa upp vred sig styret och det gick inte att hålla emot. Så Annika fick gå efter hjälp. En snäll volontär hjälpte mig lyfta upp framändan ur rundeln och då kom jag därifrån. Bakhjulen hade ju inte åkt ner. Blev lite skärrad men vi åkte fram till Rosénparken där slänten var full av *spöken* tror vi iaf att det skulle va.


Fronten på muséet var så häftig men förstörs ju lite av trädet här. Va också en fjäril i Gotlandsparken men den har jag tyvvärr ingen bild på.

Sen gick vi bara förbi valvet vid Domtrappkällan och upp i Riddarparken där det stod 5 m höga cirklar som det rykte om då och då.


Dekanhusets gavel hade en häftig ljusbild på sig. Och uppe i Odinslund kunde man spela pong med ljuspunkter som tändes av tramp på ljusplattor. Har det på film på insta, kan tydligen inte lägga upp drt här.




Vi gick sen tbx ner på stan, då kände inte jag fötterna längre. Kollade lite skyltfönster medans vi väntade på bilen hem.

Väl hemma sjönk jag ner i soffan. Kollade lite på Tv. Lyssnade på boken en stund, drack lite varmt och skrev det här. Nu ska jag nog ta lite dunder, försöka bli varm och hoppas få en skön sömn, i morgon har jag inget att passa, ska sova länge.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards