Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 1 april 2024

Ensam igen

Av Neta - Måndag 1 april 23:48

Kändes hemskt tråkigt att inte kunna följa med till Barva idag när Classes gäng spelade. Jag får vänta till tisd efter midsommar innan jag kan höra dom igen tror jag. Då kan jag kanske åka dit med L men inte därifrån för då ska han vidare till nästa dans i Sörmland nånstans. Galningen haha! Sa jag att han fyllt 80?

Han va uppe tidigt och duschade och fixade till sig. Jag var lite segare ur sängen. Men vi åt iaf frukost och drack kaffe tillsammans innan han åkte.

Han har ju donat och fixat här in i det sista. Flyttade fram en stol till framsidan det sista han gjorde så jag kan sätta mig om jag försöker fixa med blommorna. Blir inte i morgon iaf för dom varnar för att snösmockan i söder ska komma hit under dagen. Gul varning på gränsen till orange sa dom på lokalnyheterna. Nu när det blommar så fint. Hoppas den försvinner fort sen.

Blir ju tomt när han varit här några dar, tystnaden ekar. Jag tog reda på den här.




Nöt & Grön, en färs där hälften är morot och blomkål från Garant. Gjorde biffar så rörde hop den med 1 ägg och 1/2 dl vispgrädde. Blev väldigt goda och saftiga biffar kryddade med bara salt och sv.peppar Stekte dom 3 min på varje sida för stod att dom måste bli genomstekta. Blev 15 små biffar på 500 g som kostade 30kr.


Åt med mimosasallad och lite grönsaker. Potatis. Tror dom blir goda med svampsås med. Ica har nån liknande färs 70/30 men då med ärtor. Ska så klart provas.
Båda dom här färserna ska bli bra till tacos med.

Slumrade lite i soffan efter maten. Lyssnade på en ljudbok så det inte skulle va så tyst.

I morgon är det vardag igen. Nästan skönt! Nu ska jag iaf plocka lite här innan jag går i säng och hoppas kunna sova fast jag slumrade på dan.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Torsdag 16 maj 20:17

Kan ju varna för han som står och säljer vid svandammen i Uppsala. Jag tänkte swisha de 35kr jag handlat för men blev ombedd att betala med kort. Det är draget 80kr såg jag idag från Bärprinsen (utan prickar). Min kompis köpte jordgubbar för...

Av Neta - Onsdag 15 maj 22:46

Då tog jag min B-vitaminspruta idag och jag känner redan kl 22 att jag är piggare. Det där med B-vitaminbrist är ju en hel vetenskap. Tar ju dom eftersom jag är överviktsopererad, GBP en op som inte hjälpte mig ett dugg. Gick ner mer under året jag...

Av Neta - Tisdag 14 maj 22:47

Rätt nere nu. Är väl den stora vårdeppen. Ska det vara så omöjligt att bara få må bra, vara glad och slippa fundera över saker som blir typ *konstiga* Kanske är jag något bättre i fötterna, vi får väl se, men jag törs inte ta ut nåt i förskott. F...

Av Neta - Tisdag 14 maj 19:08


Kall avocadosoppa 1 lit vatten + fond eller kycklingbulj.tärn 2-3 mogna avocado beroende på strl 1 kn salladslök, finskuren 1 brk creme fraiche 1 msk torkad dill Salt & sv.peppar En doft cayenne om så önskas 100 g fetaost Servera med...

Av Neta - Måndag 13 maj 16:11

Gurk & Avokadosoppa 1 gurka 2 avokado 1 hönsbuljongtärning 4 dl vatten 3 msk press citron 3-4 msk olivolja Salt, sv.peppar & lite cayenne 3 msk finhackad dill 1 kn gräslök, hackat Krutonger Skala gurkan och skär den i bitar H...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards