Mina ord och tankar

Alla inlägg den 8 februari 2024

Av Neta - Torsdag 8 feb 22:53

Ja vad har jag gjort idag, inte mkt. Rester av rislådan med kyckling krävde ingen matlagning.
Hängt hälften av tvätten. Gjort i ordning en ny maskin jag ska köra i morgon.
Planerat lite logistik för Cs uppvaktning med L i telefon.

Vad jag borde göra orkar jag inte. Men ska försöka ta mig till affären i morgon.


Googlat fram den här, är en sån jag snittar blommorna med.


När jag köper rosor lägger jag ihop buketten så den stämmer upptill. Måttar ut med vasen hur långa stjälkarna ska vara. Snittar dom så. Häller i kokhett vatten i vasen med ev näring, rör om med första stjälken. Ställer i rosorna en och en, med alla blad som hamnar i vasen borta. Absolut ingen blad eller kvistrest kvar.
Fyller sen på med hett vatten varje kväll. Oftast det jag har kvar i termosen jag fyller med kokt vatten varje morgon. Byter aldrig vatten. Så står dom 2-3 veckor.
Gör ungefär så med blandbuketter också.

Blomsnittare kan man hitta i blomsteraffärer också. Den här är från Smarta saker och kostar 75kr. Borde finnas i alla hem. Man kan behöva vässa rakbladet ibland. Då rullar man en bit sandpapper till skärstorlek och *skivar* det. Se till att hela bladet vässas, vänd på skäraren också.
Den är bra att tagga av rosor med också om man vill det. Jag brukar inte göra det.

Nu har jag lyssnat klart på alla 12 böckerna om familjen Winter. Nästan så man saknar dom, blir som fiktiva vänner. Haha!

Började lyssna på Jenny Colgans senaste idag. *Under rosa himmel* handlar om en kvinnlig pilot och är bok ett i en ny serie.

Funderar på om jag ska gå ut och hämta veckans post. Får all viktig sån på banken, mail eller Kivra så är mest veckotidningen och lite frankerad reklam. Kataloger så här års. Försöker säga ifrån mig dom då allt ju finns på nätet. Men går inte med alla.







Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards