Mina ord och tankar

Alla inlägg den 21 februari 2024

Av Neta - Onsdag 21 feb 22:36

Gjorde av med rätt mkt pengar idag. Men köpte 3 pkt fläsk, 2 pkt bacon, 500 g strimlad skinka, 3-p torskrygg, blomkål, broccoli, tomater och avocado på Nelins.
2 Kalvsylta, 10-p varmkorv, 2 förp skinka till pålägg, 2 leverpastej, dillkaviar, rom, 3 ostar, en brie, en förp ostbitar i ojämn strl att riva (Nelins) och en påläggsost. Saltgurka, lite chark som italiensk lantskinka och bresola, frukt o grönsaker 2 skivade rågbröd på Lidl.
Vinkylen är fylld och jag köpte hem sushi som blev både middag ikväll och lunch i morgon. Nån färdigrätt, 4-p desserter, keso och en påse finskt godis.
Nästan allt på extrapris. Saknar smörgåsrån i hyllorna, inte funnits på länge.

Vi åt lunch på Mimmis café. Åkte till Ikea och köpte ett hyllplan.
Har lagt det som ska frysas som det är i frysen. Det som ska delas upp tar jag i morgon.
Fick så ont i en handled och nu är den svullen. Vete 17 vad jag gjort.

Funderar på att lägga i blöt bruna bönor över natten, koka i morgon och äta med fläsk nån dag. Varit sugen på det ett tag. Köpte 2 blomkålshuvuden och broccoli så blir kanske sån soppa med lite ost i, i morgon kväll.

Vaknade halv 8 i morse och somnade inte om. A kom strax efter 11 å vi var inte hemma förns vid 18.

Fick städräkningen 3 timmar + reseersättning 993kr. Den dyraste jag haft trots RUT. Men jag måste ju ha.

Unnade mig en bukett rosa fairtraderosor på Lidl med.



Nu blir det sängen ganska snart.

Av Neta - Onsdag 21 feb 01:24

Är jobbigare än andra. Just nu är jag i ett skov och går sämre än en kratta. Kroppen skrumpnar känns det som, benen är torra som fnöske fast jag smörjer varje dag. Blir jobbigt torr i näsa och svalg på nätterna. Finns ju nån näsolja men då blir man så jobbigt kladdig ist finns liksom inget mellanting.

Diskat är det enda jag gjort idag om nu man kan kalla i och urplockning för det. Tinade rester av spagetti och köttfärssås.
Borde sova för ska ev träffa min ledsagare i morgon. Ta mig ut lite, få äta lunch nånstans. Åka in till stan.

Ont i handleden med, blev väl för lång stund med korsordet. Skrivit mkt på Messenger med med alla möjliga.
Saknar Elle extra mkt nu.


Dagens kulinariska upplevelse. Haha!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards