Mina ord och tankar

Alla inlägg den 2 oktober 2016

Av Neta - 2 oktober 2016 23:56

Varför kan inte allt bara flyta på? Väggfärgen var ju rätt men när vi öppnade burken till färgen till luckorna var den knappt tonad. Visst ska det vara ljust men det ska vara grågrön och inte mörkvitt för att citera Plex. Såg skitigt vitt ut mot väggen. Vi provmålade på en planka och lät det torka.
Det är ju ett tag sen vi köpte färgen med men kostar ju ändå över tusen spänn så ringde Flugger. Men vi har bara att åka in med burken så fixar dom det. Visste ju inte om det var vi eller dom som tänkt fel och det sa jag också. Frågade vad det skulle kosta och fick till svar " äh det ordnar vi" nu jobbar inte hon jag pratade med idag i morgon men bara hoppas att hon har samma inställning. Vi kan få vänta på den men det gör ju inget. Sen sa hon att koden blir annorlunda eftersom vi använt lite så räcker det inte kan det vara svårt att få samma ton. Men det gick ju inte åt många droppar så det räcker säkert.

Imorgon ska jag till ögon, iom diabetesen får man kolla ögonbottnarna. Ska ta 2 olika sorters ögondroppar innan så pupillerna ska vara stora.
Har fått ögondroppar en gång innan och det var ingen kul upplevelse. Kunde knappt titta efteråt och hade inga solglasögon med. Gick med händerna för ögonen.
I somras upptäckte jag ju att jag inte kunde titta på fyrverkeriet i Malung. Fick sitta nerböjd med händerna som skärm över ögonen. Fattade och fattar fortfarande inte varför. Har aldrig haft problem innan. Bara hoppas att om det blivit förändringar, att det inte är nåt allvarligt. Ser ju kanske lite sämre och behöver nog byta glasögon snart.

E kom idag och hade thaiköttfärssås med sig. Visste att jag köpt färsk pasta igår. Så guld värt att hon gör så där. Nu är det defenitivt för kallt att göra maten på altanen. Får nog snart plocka in micron med.
I natt satt jag uppe ganska länge, fastnade framför en film. När jag la mig strax efter 3 var det 2.2 gr ute. Så där fick jag för jag skrev om Birkenstock i okt igår.
På flera platser runt oss, och även i Knivsta hade det varit frost. Vi har inte satt på värmen än och det var lite kyligt i natt även inne tyckte jag. Men lätt att det blir för varmt inne om det är sol o varmt på dagarna, idag var det ju 17 gr iaf. Så vi väntar nog ett tag till med att slå på värmen. På det viset var det ju enklare när vi eldade själva men fördelarna uppväger nackdelarna med det med. Ett jäkla jobb med ved och tidskrävande med. Inte direkt gratis heller.

Idag skulle min svärmor och tjejernas farmor fyllt 100 år. Jag måste erkänna att jag inte haft en tanke på det om inte svägerskan skrivit på facebook. Inte ens hennes son hade koll ;-)
Kan sakna Linnea och hennes fantastiska berättelser om förr. Hon var som en levande bok. L och E hade nog haft mycket hjälp av henne på släktforskningen.
Man behövde bara andas om att man var trött eller dålig så stod hon med förklädet i handen i hallen. I synnerhet sen hon flyttat till stan. Hon saknade sin trädgård och sina blommor och vi har nog aldrig haft så fint i rabatterna som då hon levde. Hon älskade att pyssla därute och hjälpte till med allt inne med. En klippa när E blev sjuk med och L och C kunde sova hos henne och slapp pendla till sjh.
Ingen har hjälpt oss som hon. Tyvärr gick hon bort -96.

Nej hörni, kl ringer tidigt i morgon. Ta hand om er!




Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards