Mina ord och tankar

Alla inlägg den 15 oktober 2016

Av Neta - 15 oktober 2016 13:51

När jag hörde den första nyheten från " over there" om clowner som sprider skräck, misshandlar och dödar vet jag att jag sa till C " Vilket tips dom fick där då alla sjuka idioter"
Hade jag rätt?

Är det här en bild av en clown? Är det så här vi vill se dom?
På flera ställen har dom nu dykt upp här också det måste ju vara ett utmärkt sätt för dom som har för avsikt att skrämmas och göra illa att inte röja sin identitet. I nyheterna från de senaste dygnet beskrivs åtskilliga incidenter och fler lär det bli!
Vi ska inte kalla dom här för clowner för det är dom inte! Dom står inte alls för det som en clown står för.

Det här är en clown! En clown är snäll och lite tokig, busig på ett snällt sätt. Han ska blåsa såpbubblor och leka med ballonger och göra människor glada, inte skrämmas!

Minns ni clownen Manne på barn-TV? Han som fick alla barn att helt plötsligt kunna lite dövspråk och som på ett fint och pedagogiskt sätt lärde ut skillnad på att bete sig bra eller dåligt.

Våra sjukhusclowner som gör ett så bra jobb på våra barnsjukhus hur ska den verksamheten nu fortsätta?

Så här presenterar en sjukhusclown sig på en hemsida.

Det är så här vi ska träffa och uppleva clownerna!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards