Mina ord och tankar

Alla inlägg den 3 oktober 2016

Av Neta - 3 oktober 2016 23:32

Ja det var jag i morse. Redan före 8 åkte vi med tanke på morgontrafiken och alla avstängningar av gator som gör att man får åka konstiga omvägar. E ville med in med så vi hämtade henne med.
C hjälpte mig med ögondropparna och det var inte alls så hemskt som jag trott. Själva besöket på ögon tog max en kvart. Hon fotade ögonbottnarna och allt såg fint och normalt ut. Så skönt!

Varit en fantastiskt fin dag idag, bara 2 gr och frost i gräset när vi åkte men värmen strg fort. Funderade på strumpor men lät bli och det gick bra. Tog dock skinnjackan.

Efter sjh åkte vi ner till Flugger och dom fixade färgen. Kostade inte ett öre! Sen var jag lite fikasugen så vi gick in på Citygross för lite förmiddagsfika. Skickade in L då jag såg att dom hade billig potatis, vi stod vid Interflora och spanade in en kruka med en trasdocka, så gulligt men 129kr så vi sansade oss. Var bara en liten växt.

Sen upp till Gottsunda centrum, L hittade sin gamla chef så han pratade med honom i över en timme medans vi gick på Lindex, Kapp-Ahl och Deichmann. Den enda som hittade nåt på reorna var Elle. Fångade upp han och gick upp till Stadsmissionen.

Jag hittade det här, det klngar som kristall. C hittade en kanna med Linneor på, hon heter ju det efter sin farmor och samlar lite keramik med sånt på. Hon hittade även en skinnjacka för nån hundring bara. E hittade med en massa saker men har inte 100 koll på vad nu. Hon visar nog det på sin tidslinje.

Käkade på ett nytt hak där, en kina/thai som hade buffe' för 80kr, inkl allt. Fräscht, gott och prisvärt. Ligger längst ner i hörnan vid kyrkan med 2 träd utanför. Nu var dom verkligen i höstskrud, ett knallrött och ett mer orangerött. Kunde inte fota inifrån för det satt folk i vägen och sen hade jag glömt det trots att vi gick ut där. Surt!

Gick över till Lidl, jag skulle ha lite grejer dom bara har där. Köpte bl.a ett tråg med paprika, 7 spetspaprikor för runt 20 an. Superfina champinjoner för 9.90 Kaktusfikon som sen välte i korgen, C bara la tillbaka dom i tråget. Det resulterade i massor av små fina taggar i handen. Som tur var hade både jag och E pincetter i väskan.
Gick runt och kollade och när jag skulle hämta mjölk så fick C syn på att dom satt ner chokladmjölk med 30% så vi tog en. Hon och E blev sugna på kaffe med chokladmjölk. Vi tog det när vi kom hem sen, och det var förvånansvärt gott, inte alls så supersött som jag trott.

Det sista vi gjorde var att åka till Ikea, jag skulle ha lite smågrejer och en hylla. C håller på gör om i sitt rum och köpte också en TV-bänk, nåt fat och lite smågrejer.
Dom har satt ner 100-packen med värmeljus med 10kr, 17kr kostar det nu. Lite lägre men med 4 timmars brinntid ändå. Bara hoppas man slipper övertändning, haft det av deras en gång så nu går jag aldrig ur rummet utan att släcka. Förr kunde dom få stå och brinna ut om man ändå var uppe men inte just där.

En lång stadsdag blev det och E däckade direkt då vi kom hem, blev väl mycket för henna fast hon inte var med på Flugger, då väntade hon i bilen och när vi var på Ikea gick hon och satte sig i sofforna vid serveringen.
Nästa månd ska hon äntligen till sjh, C har tagit ledigt för att följa med. Men påverkad är hon, och har jätteont. Hade det inte räckt med den där hjärntumören och alla jäkla effekter av den? 4 förändringar i levern.... hur kommer det att gå? Hur orkar hon?
Vet att vi sa när hon var liten, att hon som Stenbock hade ett driv och en järnvilja. Det märktes redan innan hon fyllt 1, hoppas den finns kvar.

C ville måla med den gröna direkt då vi kom hem så nu har hon målat taklisterna. Blir så bra! Den blir lite dämpad i färgen då det torkar. Efter maten tog hon skåpfronterna och stomsidorna med. Hon tycker det är så kul.

Den här lilla väggsnutten runt lilla fönstret var inte målad, men det är den nu. :-) iaf en gång. Fönsterträt ska vara vitt, men vi funderar på det bruna, vitt eller grönt? Tror det kan bli snyggt med grönt jag.
Taket ser flammigt ut här, vet inte varför, för det är det inte. Men är ju en massa konstig arbetsbelysning tänd. Hyllornas undersida vete 17 om jag godkänner dock :-D.
Snart blir det saker jag kan hjälpa till med också när paradhandukhängaren m.m Småsaker ska målas t.ex sånt kan jag ju sitta och göra. C vill gärna börja måla luckorna med.

Dom håller på för fullt än, C är ledig i morgon med och hela nästa helg. Hon var lite hungrig så ska se om vi kan ta lite te med nåt till innan vi släcker ner huset.
Ha det gott!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards