Mina ord och tankar

Alla inlägg den 28 oktober 2016

Av Neta - 28 oktober 2016 22:49

Födelsedagen började iaf med Afternoon tea på Fullerö där vår kompis Eva dök upp. Ingen av oss hade varit på det förut ochså himla märkvärdigt tyckte vi nog inte att det var heller. Inte värt pengarna men kul att ha gjort det iaf.
Jag fick en blomma, en flagga och ett doftljus jag tyvärr var tvungen att lämna tillbaka då jag inte tål sånna. Tror att jag ist ska köpa en stjärna där som Eva också köpt. Fick lite pengar av gubben så jag kan lägga till. En stjärna med timersom lyser ett visst antal timmar som man ställer in. Så tänds den och släcks så sen.


Trevligt hade vi den stund vi var där iaf. Kul o ses och snicksnacka lite då det var ett tag sen.

Så fint där, gillar deras stendukar och underlägg.

Ja sen åkte vi till Maxi för att hämta en tårta från deras bageri och ett paket servetter som jag fick i presentav dom. Tårtan var en grön princess 6-8 bitar och eftersom vi skulle bli 7-9 så köpte jag en mindre blåbärsprincess med.

På Maxi kom nästa överraskning, E hade beställt deras buffe till oss 4.

Ett fat med allsköns läckerheter, kycklingspett, skinka både lufttorkad och källarrökt, rostbiff, salami, 2 olika ostar, kiwi, passionsfrukt, physallis och jordgubbar.

En skål med mozzarella, tomat och olika blad, bröd och potatissallad ingick med. Den denare var dock så chilihet att den åkte i slasken och vi värmde en färdig gratäng ist. Sen hade hon också köpt gravlax eftersom hon vet att jag älskar det.

Ja då slapp vi ju stressa med matlagningen innan J och barnen kom. Åt så vi blev mätta och det blev en hel del över iaf.

Den här kom J med + en fl vin. I boken fanns ett löst blad från en tidigare bok om Hagby där drt stod om min farfar som var åkeriägare och buss och droskchaufför. Bååde farmor o farfar bodde där, farmor föddes där i prästgårdstorpet. Därför är det extra kul att J bor där nu.

Ja den där 6-8 bitars tårtan räckte mer än väl till oss 7. Vi tog allihop, ett par st tog till o med 2 bitar och nästan halva var kvar. Bosse o Anika sku ev komma men blev fördröjda av nåt tvättmaskinköp åt sin son.

Där stod jag alltså med rester och en hel blåbärs, som helt enkelt togs med till västkusten. Vi hade ambitionen att åka kl 2 på natten men hon blev nog tjugo över. Jag la mig ett par timmar men somnade inte, somnade inte heller i bilen ner mer än korta stunder. Var rätt mör.

Fick 400kr att handla för av tjejerna.

Första frukost intogs här

Smoothie o macka.

Jobbig resa ner i mörkret, skillnad mot när vi åkte i maj då det ju är ljust och så vackert. Började gry på Vätternleden, häftigt att e ljusen från Visingsö, Hjo och Karlsborg.

Frost på höglandet och efter Nissastigen.

Berättar om själva vistelsen i morgon. Trött och behöver sträcka ut kroppen nu.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards