Mina ord och tankar

Alla inlägg den 10 oktober 2016

Av Neta - 10 oktober 2016 00:00

Såg inte att tejpen satt kvar på listen när jag fotade, den är borta nu. Va har inte satt nån täckskiva mellan kyl o överskåp för det kommer att bli en ny. Den är högre och jag kommer att mista min extra lilla frys jag har över kylen nu som varit så bra. Där har jag örter, svamp, paprika, pålägg o smör. Sånt man kan behöva snabbt vid matlagning. Men jag har ju 2 fullstora på andra sidan bordet så jag får väl möblera om lite. Finns ingen mosvarande den jag har nu som är lika hög eller högre. Å andra sidan får jag en större kyl, är inte ens frysfack i den.

Mycket skyddsbitar som ligger överallt men ni ser framkanten på bänken iaf. Ny skärbräda är det också, köpt på metervara ;-). Tyvärr var bok det enda alternativ som vi kunde ha. Hade ju velat ha ek.

Diskbänken, här ser ni lite av golvet med.

Jyskhyllan är hopskruvad. Lite kaxigt sa jag att jag skulle göra det men det var ingen Ikeabruksanvisning direkt och på danska så jag gav upp. Den är perfekt där den ska sitta, vi provade men den är inte där än. Bambun är väldigt lika eken.



Även denna vinförvaring är hopskruvad, ska bli kryss från hörn till hörn i alla 4 fack och jag måste göra nåt på ovansidan för att dölja vad det där nu kallas, fult ju. Synd att vi bara får 6 cm över på bänken. Funderar på om jag kan ta nån spillbit från golvet. Ska ju stå en grön växt där. Hörnskydd av nåt slag måste dit med eftersom den ska stå mellan dörrarna till smårummen och hörnen är vassa. Kan ha nåt kvar efter tjejerna.

Vitrinet är inne men ska målas i stomfärg men med vita dörrar eftersom den kommer att stå mittemot skafferidelen. L vill måla över stommarna en gång till med. Han började med kryddhyllan idag och den är nu slipad och grundad. Ska sen målas med den blanka grå som stommarna, hade blivit för mkt med den i grönt med.

Ja sen ska vi kakla.... Tror han är lite nervös för det så jag får väl sitta bredvid och säga hur han ska göra.

Festade loss lite ikväll. Idag satt sig C och E och frågade en del som inte svarat om middan, händer mkt den helgen tydligen, känns som vi valde fel men vi blir väl iaf några stycken. Några nattgäster med. Fyller ju veckan efter men det är en vardag och vi åker tidigt som attan på morgonen efter så då blir det nog lugnt. Jag är tydligen upptagen några timmar från lunch men sen åker vi väl och hämtar ut gratistårtan och nån extra ifall det skulle plinga på dörrn. Kan ju hända att nån granne kommer. ;-) eller mamma.

I morgon är det dags för Elles magnetröntgen. C följer med henne o L lär ju skjutsa. Har inte bestämt hur jag gör än, det är ju tråkigt att vara själv hemma men inte jublar jag över sjh heller. Stöd har hon ju ändå.

Ni får väl se i morgon hur jag gjorde.


Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards