Mina ord och tankar

Alla inlägg den 29 oktober 2016

Av Neta - 29 oktober 2016 23:06

Vill först påpeka en sak. Hopskrivna ord och extra bokstäver blir p.g.a Dålig kraft i handen. Jag kan stava, är rätt bra på svenska och stavning. Retucherar när jag ser men missar ibland.

Tror vi anlände ner runt 9, prio 1 var toa och prio 2

Frukost, fast den här bilden är från dag 2, men byt ut yoghurten mot fruktsallad så är det nog samma.

Då hade vi redan tagit det obligatoriska fotot på vagnen och E hade hämtat ut sin lånepermobil med kundvagn på.
Hon åkte mestadels runt själv och vi stämde träff för fika och mat.
Träffade på en kompis som jag pratat med på nätet. Hon hängde med till väskorna som smakråd innan vi skildes. Tanken var att vi skulle bjuda henne på tårta men det blev inte så.

2 väskor blev det, en lika den blommiga jag haft i sommar fast strl över och en i grön mocka. 79 och 129kr.

Sen gick vi ner till husdjursavd, blev nötter till fåglarna och en adventskalender till kaninen.

Vet inte hur nyttigt kaningodis det är men nåt lär väl duga iaf.

Kollade lampor bl.a Den här, men det blev inte den, men den kostade 499, samma på Jotex 799kr.

C köpte. Däremot den här. Blev så himla fin nere i hennes lya.
Jag avstod visste att jag sett en annan på Jotex och det kändes lättare att skicka efter där om det nu skulle bli retur. Vet att GKås har bra service vid returer men det kändes ändå lättare.

Blev lite av det där man alltid köper + en nagelfil till handväskan och ett par tossor 29kr.

Hittade en jacka för 198kr och en poncho för 129, tröjan är deras basplagg och kostade 69kr

Sjal 19kr

Ny laddare du kan ladda både 1 och 2 A i samtidigt

Peelingvantar 7.50

Diskmedelspump som matchar kaklet

On ear-lurar 99kr

Dom översta örhängena 24kr

Rosor

På Maxi kostar 5- p dammsugarpåsar strax över 100kr, på nätet köper jag för runt 90, dom här kostade 34.50 Exakt samma. Står nu på min "alltid köpa" lista för stället.



Den här är blå och är samma som den ljusgrå i köket. La ju dit en pelargonmatta tillfälligt men vill ju ha lika. Så det blev en stor blå med då dom inte hade den grå alls. Den runda blir alltså innanför dörren från hallen i köket.

Julsaker så klart

Servetter 7kr, silverstjärna 24, tomtestubbeljus 14, storpack juletiketter 3.50, många julkort 12.90, knutna rödrutiga rosetter till en 7- armad elljusstake 5.90 Elljusstake 149, kostar 349 i Linea Home katalog. Mattor 20kr, 24 långa röda kronljus 39kr.

Lite ätbart, det här är en del av det. Mandeln ska bli mandelmjöl. Burken innehåller små 2 cm långa fullkornsbrödskivor som skorpor. Till ost eller dip.

Nu orkar armen snart inte skriva mer, hände en tråkig grej dag 2 som gjorde att vi inte kom iväg på nåt annat den här gången heller. Vår kundvagn försvann, L bara vände sig ifrån den och skulle läsa på en kartong. När han vände tillbaka var den borta. Den efterlystes och vi letade i en timme men sen försökte vi komma ihåg vad vi tagit och började om. Är tydligen folk som har nöje av att gömma vagnar. Hade någon flyttat den för den var i vägen hade den ju funnits i närheten. Tog en stund och mkt kraft att plocka hop en ny, men vi fick med allt utom magnetlåsen till köksluckorna. Grämer mig lite eftersom dom kostar 5.90 paret där och 2 ggr så mkt här.

Vi gav också upp betydligt tidigare på hemresedagen än vi brukar. Tur för vi hade en fantastiskt vacker hemresa med matstopp vid Brahehus.

Tog det lugnt hem med nåt mer stopp för fika och bensträckare. Trots takbox var det rätt trångt i bilen.

Beställde mina lampor idag, 30% på all belysning på Jotex, fast en med 3 st men den var slut precis när jag beställt den och skulle spara bilden. Hoppas jag hann få den. Är med på boknbekräftelsen iaf.

Nu är det nog dags att vila armen ett tag.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards