Mina ord och tankar

Alla inlägg den 9 oktober 2016

Av Neta - 9 oktober 2016 03:18

Verkar som skovet ger sig för denna gång. Känner mig som en riktig väderkärring men faktum är att väderomslag påverkar. Idag fick jag upp armen så jag till o med kunde tvätta håret.
Apropå det så slog jag till på ett dyrare schampo för ett tag sen, köpt hos en frisör. Det skulle ge mitt gråa hår lite lyster. Den har jag inte sett men en jäkla klåda i hårbotten och en himla massa mjällliknande saker på skinnjackan häromdan. Tror inte mkt på det där jag. Går nog tillbaka till mitt vanliga Sunsilk. Det har jag aldrig fått nån torr hårbotten av.

Fick lite ont då jag skar lite grönsaker på em men det gick snart över. C ville ha kycklingsoppa med grönsaker. Jobbat med matbloggen idag. Matsedeln är klar men inte utlagd. Ska hitta lite text om veckans frukt med. Tar några timmar i veckan det där men kul jobb då jag får mkt positiv feedback. Har till o med prenumeranter på min matsedel. Inte för att jag vet hur man gör det men det vet uppenbarligen dom ;-)
Den här som jag bubblar i mest varje dag är lite enklare, här bara skriver jag ju.

Tror dom är klara med de mesta av all målning på den fasta inredningen nu. I morgon kommer Cs kompis A och då ska dom väl ta in vitrinet. Det är ju vitt men ska ändå målas eftersom överskåpet köptes grundmålat bara. Nyfiken på Jyskhyllan också, den var nog lite större än jag tänkt så vill ha upp den. Nya klockan är iaf uppe. Har tyvärr inte fotat.

Måste ha tag på en kakelskärare, känns inte som vi ska kakla nåt mer så är väl onödigt att köpa en.

Blåser smäjäklar ute, trodde vi hade nån i trädgården idag igen men precis som förra gången så var det blåsten. Däremot är det andra som haft påhälsning vid sina postlådor, fått gröna lappar påklistrade. Undrar vad det är? Lika har folk hittat pinnar och småsten på farstukvisten. Som att nån vill kolla om det är nån som är eller varit hemma. Måste börja ta in lite lökväxter med. Och samla pellisar och fuchsior uppe på altan. Vill ha i vinterfönstren med nu, stänga igen helt. Vill inte ha in löv.

Nu är kl 03.15, var tog den här kvällen vägen? Tiden går fort när man har något att göra. Dags att dra fällen upp till hakan och släcka lampan.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards