Mina ord och tankar

Alla inlägg den 11 oktober 2016

Av Neta - 11 oktober 2016 14:13

L hade grundat en del lådor invändigt med väggfärg, " det hade vi ju så mkt av" så nu fick han måla om alla lådor invändigt för lackfärgen i dom började släppa.
Vi var ju för farao klara. Blir så trött! Vi måste liksom vara klara med köket i helgen. Nu är det gjort iaf och tur det inte var det gröna. Tur att han är " nattmänniska" och att vi bor som vi gör.
Hallen tror jag vi målar som Mr Bean med dynamit haha.
Vill ha hela nästa vecka på mig för städ och handling till lörd. Behöver ju möblera om lite med för att kunna ha ett långt bord, blir ju ca 15 st. 2 pers + E ska sova över, en nere och 2 uppe i sofforna E och en till. Kräver lite planering. C jobbar.

Samtidigt så funderar jag på förvaring under säng. När man har lite svårt med lederna är det ju skönt med lite högre säng. Ny madrass behövs och funderar helt enkelt på ställa en 21 cm resårmadrass på Ikeas överskåp och sen en 4 cm tjock bäddmadrass. Kan man ställa skåpen på golvet utan ben eller sockel?
Funderar också på om det blir för stumt. Nu är sängen 58 hög då blir den 65. Klarar man det? Känns iaf som jag ska klara lite högre än nu och tittar man på kontinetalsängar är ju dom jättehöga.
Sen hur man gör mot vägg och de sänghörn som inte får skåp under. Vill ha på en långsida och i fotändan. Den står ju mot vägg.
Skulle behöva förvaringen så jag ska " kunna själv" och inte behöva be om hjälp hela tiden. Har ju en del i överskåpen nu. Väskor, tjocktröjor o sånt.
Någon av er som gjort så? Har ju sett att dom gjort så på Tv men då kanske ännu högre med typ trapp upp men det vill jag inte ha. Däremot ska jag göra en sänggavel. Gjort en sån i en dockvrå på jobbet en gång bakom en madrass för o få en mysig sagoläsarhörna. Så kul att göra.

Måste söka lite på sänglösningar på nätet tror jag.


Av Neta - 11 oktober 2016 00:20

Tårarna har bränt bakom ögonlocken hela dan. Känner mig så otroligt frustrerad.
Vi åkte in till Ackis efter att jag bestämt mig för att följa med iaf. Gick upp och så småningom blev hon inropad, C följde med in och jag läste en Ica-kuriren från i våras i väntrummet.
Efter bara en stund kommer dom ut igen och jag får höra att det blev ingen magnetröntgen. Röret man skulle åka in i var bara 60 cm och hon hade inte ens fått in axlarna tyckte jag hon skrev till nån. Hon rymdes iaf inte, de hade provat med att ha armarna över huvudet men det gick inte heller.

Så överviktiga personer och bredaxlade män kan inte bli röntgade där. Hon skulle dessutom ha en grej på magen som byggde ca 1 dm till uppåt.
Det gjorde så ini bomben ont att se hur ledsen hon var. Det är 3 månader sen hon fick veta att hon har den här skiten i levern, hon är så himla trött, orkar knappt göra någonting och har ont.
Hur kan det här vara möjligt på Sveriges proffsigaste sjukhus. Ett universitetssjukhus!

Personalen hade iaf kontaktat endokrin som skickat remissen. Pratat med en av läkarna vi absolut inte vill ha ett dugg med att göra vilket tjejerna också sagt. Men sköterskan körde över dom totalt, C fick inte bli arg och läkarn var jätteduktig, så det så. Då hade C sagt att det inte var dom på röntgen hon var arg på.
Hela dan har E väntat på att dom skulle ringa henne från endokrin men inte ett ljud, själv har hon inte orkat. Jag får ju inte ringa pga den där jäkla sekretessen.
Vi övervägde att bara gå dit men det är långt från där vi var så E orkade inte. Hoppas hon orkar ringa i morgon.

Ja efter det där traumat, för det var det! Det finns grader även i helvetet. Vi satt oss irestaurangen och åt. Försökte lugna ner oss.
Nu är vi ju oroliga över vår lilla resa, skulle inte förvåna mig om hon får tid i en annan stad, för det kommer det att bli, just då. Hon har ju sett fram mot den så mkt.

Åkte till Återbruket för att iaf få göra nåt kul. Det första jag ser därinne är en kökspall med stege. Hög pall med 2 steg på för 100kr, kostar åtskilliga hundralappar på Tradera t. Ex. Köpte den direkt. Gråmelerad med svart stativ. Behövs lite svart färg på det men annars helt ok.

Vi hade en sån som jag havererade, välte både den och mig och den blev rätt demolerad. Bästa för mig att sitta på när jag lagar mat. Ska försöka att inte välta med den här.

Sen en Tupperware smal hög burk, har flera lika och dom är bra till mjöl mm. 15kr En liten vitlöksgömma för 5kr, som ett litet fat med kupa över för påbörjade vitlökar.

Elle hitade en påse med sjösten och snäckor, precis vad hon pratat om att hon ska ha på borden på sin 30-årsfest, 10kr. Hon köpte nåt mer med som jag inte har koll på. Älskar loppisar!

Sen behövde hon till Lidl men sen gick luften ur henne. Hoppas hon kan kanalisera om sin förtvivlan till ilska nu. Hade somnat av ren utmattning då hon kom hem.

Vi åkte också hem, försöker förstå hur det kan hända men gör inte det. Väsbys gamla sunkiga sjukhus ska tydligen ha en magnet som iaf är 70 cm. Men vi hoppas på Huddinge, våra gamla hoods, mkt av hennes eftervård förra gången skedde ju där.

Biltema säljer startkit för bockbrännare .......;-) Snodde bilden på fejjan.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards