Mina ord och tankar

Alla inlägg den 1 november 2016

Av Neta - 1 november 2016 00:17

Visst börjar man längta lite till advent nu? Knappt 4 veckor kvar. Julen går ju så snabbt över men advent med lucia som är vår finaste tradition tycker jag, det varar ju ett tag iaf.

Hämtade ju ut dom här finingarna på Plantagen idag och dreglade lite över amarylliskrukorna men sansade mig, tog en ny Fredskalla istför den som dog i renoveringen. Sen en rosa prydnadskål, en lika rosa ljungoch lite "silvertrassel" till en höstkruka. Hamnar nog en prydnadspumpa, några äpplen och lite ris från skogen i den med. Kul o fixa.

Vi tog bort alla krukor ute idag. Det som ska vinterförvaras och alla 2-åringar flyttades bara in på altanen. En del står kvar där ute medans en del bärs ner. Tog frö av ampelnejlikorna och himmelsblomman. Förraåret hade jag pelargonerna uppe, få se hur jag gör i år. In måste dom ju i vilket fall.

Skulle varit på möte om ledsagare idag men en hade trots uppmaning inte skickat in nåt personligt brev och den andra hade inte svarat på mail och bekräftat atton kunde komma så jag sa åt handläggaren att ställa in. Ger upp det där tror jag.

Det går iaf inte att färga popcorn med karamellfärg, den är vattenbaserad men tål inte att koka. Va bara saltet som fick färg. Har varit glest med monster med.

I morgon ska det regna massor, risk för 30-40 mm. E ska försöka orka jobba nån timme på Parasportförbundet. L har ju sitt gubbdagis på flottiljen så då åker hon in med honom. C jobbar dygn men får permis för ett möte i kyrkan inför körresa så jag misstänker att L får köra. Inte kul att gå från Tibble i regn.

Ma ringde och undrade om vi skulle ta våra födelsedagsmiddagar på fred, L är dock förkyld så vi avvaktar ett par dar och ser hur det blir. Han sov hela em efter stan idag. C smittade väl honom förra veckan. Konstigt att jag klarat mig.

Har inte bytt mattor än, han orkade inte hjälpa till. Väntar på ny fönsterbräda i lilla köksfönstret med. Vill också ha lite mer tyg runt fönstren än bara kappor nu när det blir insyn igen. Alla blad från busken utanför köksfönstret är ju borta. Hoppas C kan hjälpa mig med det innan jobbet i morgon.

Funderar på en ommöblering i arbetshörnan. Har ju två skrivare nu när jag skaffade lasern men har kvar den andra eftersom det är en scanner och kopiator med. Vet bara inte hur jag ska få till det så det blir både snyggt och funktionellt. Lasern skulle kunna stå ien hylla men vet bara inte var hyllan funkar bäst. Funderar på om jag ska flytta ut gammelfasters bord till vardagsrummet och ha det nedfällt framför föbnstret vid matbordet. Blir ju bara 20 cm brett då. Men vad gör jag då av spinnrocken?

Sover på den saken tror jag!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards