Mina ord och tankar

Alla inlägg den 4 november 2016

Av Neta - 4 november 2016 23:30

Blev inte mkt gjort för mig idag, grejat lite för mkt dom senaste dagarna och då får jag ont. Men det får jag bara ta och ha nån dag då jag inte gör ett dugg. Klarade med nöd och näppe (vilket konstigt uttryck) ;-D av att tvätta håret då jag duschade, fick tänja under hett vatten flera ggr innan jag fick upp den, sen får jag ont av det med.
Men vad gör det när vi skulle ut med dom bästa. Mi o Ma hämtade oss vid 18-tiden och vi åkte till Greken i Svista. Var en del folk och vi hade inte beställt men fick ett bord iaf. Så mysigt där för ägaren möter gästerna vid dörren, pratar och skojar och visar bord. Sen går han och en av tjejerna kommer och tar upp beställning.
Hade ett imponerande pumpaarrangemang utanför dörren med tyvärr glömde jag fota.

Jag tog en kyckling med den godaste såsen jag ätit tror jag. Stod att den var på dijon och vitt vin men kan inte påstå att jag direkt kände nån senap. Så otroligt god.
Ser ni också vad konstnärligt upplagt det är med svan och turkos blomma. Potatisen är också så himla god.
Vi ska nog dit på julbord sen med, vi frågade honom idag om det var bara grekisk mat då, men då skrattade han och sa att inget slår det svenska julbordet så han har bara lite grekiska rätter som extra annars ett svenskt. Han hade annons om det idag och hade redan flera hundra beställningar. 475 eller 495kr tar dom för det, inte så farligt på det stället.

Tog bara en fika på maten där och fortsatte hit sen. Blev några glas vin till här, ja inte för Mi då han fick äppelmust. Kollade Morrus för det hade dom missat i lördags och nu har dom precis åkt.
Jag ska nog linda in min onda arm i nåt mjukt och sova. Hoppas ni haft en trevlig kväll också. I morgon blir det väl att tända ljus hos svärföräldrarna, brorsan och för alla andra i minneslunden.
God natt!

Av Neta - 4 november 2016 00:23

Idag kom lampan, vi hängde upp den provisoriskt för att se hur den blir och jag är så himla nöjd.
Vi hade inte ens 3 lika glödlampor hemma. Sen är det en salig blandning på bordet men det har jag inte tänkt på förrän nu. Löparen hör ju till gardinkappan vi tog ner häromdan. Är inte säker på om dom gardinerna vi satt upp ska få vara kvar heller. Tycker dom försvinner lite mot väggen. Sydde dom där i Årsta och då hade vi furutapeter. Kanske slänger upp de rödrutiga, är ju bara 3 v till advent. Lovsr att jag ska byta till lugnare underlägg med, har ingen brist på det direkt. ;-)

Jösses va mörk den bilden blev, men nu står korgarna däri. Rensat ur dom rätt bra med. Där är nu allt som var i dom innan som jag sparde och det som var på 3 hyllplan i hyllan. Så jäkla skönt att rensa. Nu står mina böcker om Sundborn och Carl o Karin Larsson lite mer tillgängliga sen några växtböcker, bl.a Om mina favoriter, pelargoner, fuchsior och orkideer. Fuchsiorna står ute fortf och blommar så fint. Hösthallonen mognar med trots frost, lyx att kunna plocka så här sent.
Gjorde ett fynd med, en obruten förpackning med CD från gamla sommarprogram bl.a Astrid Lindgren. Tur man har en gammal hårddisk med CD kvar.
I morgon ska jag rensa ur byrån, herregud va mkt halvdassiga underkläder som bara ligger där. Nej nu ska bara det jag vet att jag använder bli kvar. Lika med strumpor. La lite raggsockor i lådan som ska till Stadsmissionen. Använder aldrig det numera. Behöver rensa ut gamla dokument med, dels från föreningsarbetet men även gamla läkarintyg, men sånt strimlar man väl? Tur vi har en dokumentförstörare.

Pratade med kompisarna i Oskarshamn idag, hon fyller jämt. Dom har köpt hus i ett samhälle utanför Växjö, fritidshus som ska bli permanent om några år när dom går i pension. Bättre kommunikationer. Kalle är ju från Emmaboda så han kommer ju närmre sina rötter. Ska bli kul att åka dit och kolla in det på vårkanten.

I morgon ska vi åka till greken i Svista och äta med Mi o Ma, då får vi våra födelsedagspresenter, L fyller ju på Fars dag i år. Vi blir till och med hämtade, lyx ;-)

Men nu lite dygnsvila!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards