Mina ord och tankar

Alla inlägg den 7 november 2016

Av Neta - 7 november 2016 23:09

Inte började jag med hallen iaf.

Vaknade till det här i morse, kanske kom jag av mig där. Hade legat på armen med så mådde inte 100, så trött på värk.
Bytte iaf till nya mattorna men är inte 100 nöjd. Tycker nog att den ljusgrå var finare. Blev mjukare och mer ombonat med den.

Skruttan har ju sitt favorittillhåll vid elementen, så gjorde så här med skydd mot mattan. Skönt att få undan toalådan från hörnan och hon verkar acceptera det här.

Mamma ringde och berättade en tråkig sak. R på sjukhus igen. Men piggade på sig snabbt. Hon har ingen hjälp med skottning för hjälpen går med kryckor. En grej till berättade hon att hon gjort, klättrat på en, visserligen bygelstege men ändå. Jag tycker hon kan hålla sig på golvet. Kan inte låta bli att oroa mig.
Försökte kolla om kommunen har nån snöskottningsservice för äldre, men hittade inget. C erbjöd sig åka in i morgon men hon jobbar ju dygn och behöver nog sin vila.
L har ju sitt gubbdagis på fm i morgon så snöar det är ju han ändå i stan.

Pratade om att dela upp julen på flera dagar, nu åker ju inte vi dit eftersom C jobbar. Men det är trångt nu. Det tillkommer nya varje år. Märks att hon tappar lusten lite.
Hon var iaf glad att vi var på kyrkogården på kvällen så hon fick höra att det lyste hos brorsan. Och att vi tittat till brorsorna hennes med.

Så kallt inne nu, tror det blivit kallare och att termostaten inte riktigt hänger med. Hoppas den kommer ikapp till i morgon.
Ska småfixa lite nu och sen krypa ner och lyssna på en pod jag följer. Wahlgren och Lundkvist. Niclas och Kicken, så galet roliga men ändå så vettiga tankar.

Av Neta - 7 november 2016 00:41

Men man behöver ju slappa dagar också. Sov länge, kollade på Moraeus medans vi åt frukost.
Bestämde mig för att ha pelargonerna uppe i år så placerat om och offrat lite halvdassiga blommor för att dom skulle få plats. Vete 17 hur jag ska få plats med ljusstakarna i fönstret till advent men det problemet får vi ta då.

Elle kom en sväng och vi tog reda på och gjorde i ordning och skivade en helgskinka till pålägg, tack gode gud för skärmaskinen. Gjorde en Jansson till i kväll. Jösses va gott det var. Som om inte det var nog gjorde hon en chokladpudding till kaffet med. Åts med grädde, mandariner från burk och banan. Rena hälsokosten ;-D

Pratat lite om jul, C jobbar ju både julafton, fast bara till kl 15 och juldagen. Ev kommer en kompis från 08 hit. Blir som vanligt en lugn tillställning. Jag vill nog helst vara hemma här ändå.

Nyår vet jag inte. Vi har pratat om att vara hemma och hämta en sån buffe' från Maxi som vi gjorde när jag fyllde. När vi pratade om nyår när Mi o Ma var här häromkvällen sa hon att hon ville åka på en nyårskryss nån gång.
Kollade på kul priserna igår och på Viking kostar det 1170kr allt inkluderat, på Birka ca dubbelt så mycket för i stort sätt samma sak. Man kan ju undra varför den prisskillnaden?
Nu kryssar ju vi i dec så vill dom göra det i år blir det inte vi som hänger med iaf.

Ljuset som Elle tände på altanen för djuren igår brinner fortf, ger mig 17 på att det gör det hela den här natten också. Men det står ju både under tak och helt vindskyddat där nu när fönstren är i.

Har kommit av mig lite i sorterandet, får ju böta med värk. I morgon ska jag dock försöka ta tag i hallgarderoben, finns en del där vi inte använder. Har inte plockat undan sommarjackorna heller, dags där med och leta fram vantar och mössor. Sen se över så vi har reflexer på alla jackor och väskor, lägga i ficklampor med fräscha batterier i väskorna m.m Är ju inte så upplyst som i stan här precis.

Har ett överskåp där med och ett städskåp med överskåp som behöver en ny organisation. Just nu ligger allt "överst" typ. :-) sen en byrå med 2 " skräplådor" till städskåpet ska jag nog införskaffa lite plastlådor m lock som man kan trava för lampor, skoputs, batterier mm. Kanske jag får in både strykbrädan och dammsugaren där igen då och slipper ha det stå i förrådet, som sen ska gås igenom det också. Målet där är att komma fram till symaskinen.
L ska få börja med golvet i hallen sen, men får väl bli av med den där sega förkylningen först.

Nu får det vara nog skrivet för idag. Hoppas ni sover gott!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards