Mina ord och tankar

Alla inlägg den 12 november 2016

Av Neta - 12 november 2016 23:14

Ja en riktigt krispig vinterdag vaknade vi upp till, trodde inte mina ögon då det var 10 minus ute. Tror inte vi hade så kallt på hela förra vintern.
Underbart fint med sol och rimfrost.

På väg in till stan på fm

Bilder jag lånat av en bybo.

Vi vaknade tidigt och jag kände mig hyfsad så vi åkte in på messan. Det resulterade i ett nytt mobilt bredband, med en router stor som en mobil som laddas som en sån med. Vi kan även ta med det på resor mm. Fick mer hastighet också för ungefär samma vi betalar nu + 2 högtalare som också är trådlösa med ljud som dög åt L. Vi kan ta med dom ut och bort med.
Mycket annat kul så klart både inredning och utredning höll jag på skriva...;-D gjorde det med. Kollade på inklädning av trappsteg men 750kr per steg va lite saftigt tyckte vi. Så han gör nog en egen variant.vi har ju några st.

Träffade på en kompis och tog en fika med henne. Sen upp till Maxi för lite påfyllning av frukt, grönt och mejeri.

Blev lite pepparkakor med så äntligen fick jag min peppis med ädelost på. Så gott! En till här i huset som gillar peppisar är kaninen, hon blir helt vild då hon känner det. Hon får ju så klart bara nån smula och hon blir så lycklig över det lilla hon får. Vet inte hur vanligt det är att kaniner gillar peppisar, men vår är också galen i kardemumma. Går inte att äta en sån bulle eller skorpa utan att hon reagerar.

Gjorde en gryta på fläskkött, lök och kantareller ikväll, så himla gott.

Sen tömde vi lite bär och åt med glass till Så mycket bättre. C kom hem sjuk och eländig från kryssningen. Hade väl varit rätt ok på båten ändå men slappnade väl av då hon kom hem.

Nu ska vi snart sova, blev en ofrivilligt tidig morgon i morse sen kunde vi inte somna om. Var nåt som pep och väckte oss. Lite rally på vägen utanför nu men snön dämpar det rätt bra.
I morgon är en annan dag, både Fars dag och Ls 73-årsdag.

Av Neta - 12 november 2016 00:35

Tror jag fått en släng av Christines förkylning. Hon kroknade rejält i morse men hade ju n Amorellakryss bokad med sin kompis. Så hon preparerade sig och åkte iaf. Va ju kompisarna i Date som spelade.
Jag övertalade E och komma och sova kvar och då tyckte hon att hon kunde vara här hela helgen eftersom det är både Fars dag och Ls födelsedag på sönd.
Beroende på hur jag mår ska vi ev till Bomässan i morgon. Kunde ladda ner gratisbiljetter.

Vi käkade lite räkor och gravlax med egengjordhovmästarsås ikväll. Men vi orkade ingen ost. Drack ett iskallt glas vitt till. Så gott!

Om vi orkar i morgon ska vi koka lite sylt och göra ett par brk äppelmos. Börjar bli tomt på sånt i kylen och vi har ju ingen bärbrist precis.
Kanske gör vi en mormorsefterrätt i helgen. Tinade bär som blandas med konserverad frukt och äts med glass och ev grädde. Fick vi alltid på juldagen hemma hos min mormor. Godare än tårta.
Sen har han beställt kött, potatis och sås. Inte så svårt precis. Blir bara vi tror jag, vet inte pm att nån kommer iaf.

Har ju fått lite rörelser jag ska göra med armen, jag har förmodligen en nerv i kläm. Men jag har så fruktansvärt ont ändå. Försöker sova på mage med armen på en kudde men den hamnar under mig ändå sen och det hjälper ju inte hellertill. Går som projektiler av värk ner från axeln. Så less! Men rörelserna ska hjälpa så jag biter ihop och gör dom. Har också armen så mkt jag kan i viloläge över hjärthöjd. Oftast över huvudet vilandes mot soffan.

Nu ska jag krypa ner och försöka hitta en bra sovställning för både mig och armen.

Av Neta - 12 november 2016 00:08

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards