Mina ord och tankar

Alla inlägg den 8 november 2016

Av Neta - 8 november 2016 23:56

Idag har jag varit ensam hemma på fm, det är väldigt ovanligt. L har ju sitt gubbdagis på tisdagar och C är ofta helledig eller jobbar bara kväll dom dagarna. Även om hon har eget 1 tr ner så äter hon ju här och finns i pereforin övrig tid. Men ungefär var 6e eller nåt sånt är det bara jag.

Idag passade jag på att plocka om lite i köket, gjorde också en lista på vad som behövs göra ganska snabbt för att det ska funka bra. Det är lite småfix och grejer som ska upp igen och lite nytt som ska placeras.
Vi har lite kvar ute med efter som allt sånt kom efter i år, bl.a är dynorna kvar på altan och möblerna ska in från utbyggnaden m.m Just nu är det lite överblivna möbler på altan vi måste försöka få plats för också antingen på vinden eller i garaget. Eller helt enkelt göra oss av med.

Det blev en del på min "att göra-lista" vad gör då min man? Jo han börjar lägga upp magnetlås för att sätta nya på köksluckorna. Ok att det också ska göras men det går ju att stänga dom ändå. Inte prio ett tyckte jag iaf. Det här är ganska typiskt oss, att vi har olika prioriteringar.
Jag vill ha bort saker som ligger framme eller ligger fel nu och han tycker det är viktigt att stänga dörrar. Vilket han sällan gör iaf, lådor är ofta till hälften öppna och skåp på glänt efter honom. Jag gormar och stänger ;-D
Jag vill ha klart snart!

Sånt som ska sågas får vänta nu, om han inte på nåt sätt kan få upp sågbordet på altan. Då kan han ju iaf stå vindskyddat med infran på. Men det lär ju bli lite spån o ta reda på så frågan är om det är värt det? Vet inte om vi kan köra infra och sågen på samma uttag utan att proppen går heller. Garaget kommer vi inte ens in i utifrån längre, det är mkt skit där nu och det blir storrensning där i vår sen.

Vill frosta av frysarna med så man kan baka igen. Vi har köpt matbröd länge nu och jag vill ju egentligen inte det. Sen är det ju bra att ha lite utrymme för jul o så.

Har några fönster som måste tätas om med, kalldrag på en del. Om jag vinner pengar ska jag tilläggsisolera med. Tror vår isolering åkt ner på vissa ställen. Mest kalldrag är det i badrummet, man drar sig för att duscha ibland, brukar sätta på vattnet innan så det blir varmt. Kan inte påstå att det är kallt men just kalldrag. Funderar på sätta bubbelplast runt fönstret, fick tips om att det ska hjälpa och där syns det inte utifrån så här års. Har persiennerna nere hela tiden nu, och fördragen gardin på det.

Ja mkt är det nu, hade det varit som vanligt hade jag ju fixat det själv men orkar inte hålla en borrmaskin nu. Har nån skruvdragare också men den är tung den med.

Hallen? Nä inte idag heller ;-D




Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards