Mina ord och tankar

Alla inlägg den 11 november 2016

Av Neta - 11 november 2016 01:19

Hållt på hela dan nästan, nåja halva iaf.    Plockade ur 12 kassar ur 2 frysar. Inte allt kom tillbaka, slängt så mkt så jag har lite ångest men jag är sämst på att komma ihåg vad jag handlat. Sen blev det väl inte så mkt grillat i år som vi trott. Mest fläskkött som hade gått ut, sen slängde jag lite frystorkat bröd.

Har däremot hur mkt bär som helst, vet att det finns det i garagefrysen med. Så nu ska det först och främst kokas sylt för det är det lite dåligt med. sen blir det nog smoothie m.m framöver.


Jag gjorde en frysbok med där jag skrev upp allt jag plockade tillbaka och sista förbrukning på det som de stod det på. Då vet man ju sen att t.ex fläsk ska förbrukas inom 3 mån efter det datumet om det är fryst.

Hittade en frystabell jag ska skriva ut och sätta på insidan av pärmen till den där boken.

Nu är det matköpsstopp i en månad. Bara tillbehör, grönsaker och frukt som får handlas. Mejeri så klart.

Sen ska allt som köps och stoppas i frysen skrivas upp + sista förbrukning och inköpsdatum.

Få se om vi klarar det   ambitionen är så iaf.


Hade hjälp av Elle idag då Christine bakade till nåt evenemang dom ska ha i kyrkan på sönd. Va lite trångt i köket ibland.


Men nu är det dags för sängen, som vanligt mitt i natten.   

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards