Mina ord och tankar

Alla inlägg den 21 november 2016

Av Neta - 21 november 2016 22:32

Mi ringde 7 i morse, skulle vaccinera sig först och sen komma. Sen upptäckte han att dom öppnade 11 så då tog han det efteråt. Efter det hade han ärenden i Tierp.
Gick ju fort iaf blev ju raka spåret idag, direkt dit med bara en gatumiss. Guld värt med GPS i luren.
Hem gick helt utan missöden och jag drog en lättnades suck när vi åkte därifrån. Skulle aldrig för mitt liv vilja bo i Sthlm innerstad. 3 m till grannens balkong rakt över kändes det som då man kollade på husen mitt emot Sabbatsberg. Så tätt byggt.
Men sån jäkla trafik! Minns inte att jag tyckte att var så hemskt då brorsan bodde där, han bodde ju först på Östermalm men flyttade sen till Kungsholmen för det var lugnare där.
Kan ju tycka det är mysigt att åka till Grönan eller strosa runt lite vid vattnet på sommaren. Men det handlar ju om timmar.

C var med E idag och var imponerad av den läkare dom fick. Han var den som satt nål på första försöket och var lugn och proffsig, med i hela processen. Vi var där tidigt och hon kom in 15 min före den tid hon fått.

Mi och jag gick och åt lunch under tiden, tjejerna hade med sig wrap resp köpte en macka och åt i bilen på hemvägen. Hon kom in före 12 och vi var därifrån före halv 2. Då hade C handlat sin macka o alla varit och dränerat med. :-)
Hemma så Mi hann med kvart i 3- bussen in. Försökte få han att ta vår bil, tänkte att kan han åka tåg o buss kan ju L göra det och hämta den med i morgon eller onsd. Men han tog bussen in och fick sin vaccination. Hoppas det gick bra.
Trötta har vi varit idag, sov ju inte så bra i natt precis. Hållt mig vaken iaf och C gick precis ner.
Ska också gå och lägga mig, tror jag kommer attsova gott i natt :-)

Av Neta - 21 november 2016 18:01

Ni vet ju vad vi skulle göra idag. Detta viktiga besök för E som borde skett redan i somras.
Förstår ni paniken när L halv ett i natt börjar må illa och har en huvudvärk som är enorm.

Han har haft migrän sen vi träffades och i början vågade jag knappt planera något för då fick han migrän den dagen precis som första semesterdagen, första dagen på julledigheten m.m
Sen när han gick i pension upphörde det nästan eller blev iaf väldigt lindrigt. Nu har det ju varit mycket oro för E och mycket med andra saker också. Tror det var boven. Tror det är migrän, hoppas det är det och inget annat. Han sover ikapp nu!

Tanken på att behöva ställa in och kanske få vänta ett par månader till medans knölarna i hennes lever växer, det gjorde att jag nästan fick hjärtinfarkt, hjärnblödning, krupp och tusen % ångest samtidigt. Jag fick på riktigt panik. Sov inte mycket i natt!

Kastar iväg 2 meddelanden och skriver på facebook. Sonen hade en urnsättning ungefär samtidigt som vi skulle vara där så han skrev tillbaka tidigt att han inte kunde hjälpa till.
Men Mi den ängeln som jag visste var ledig idag ställde upp. Dom åker utomlands på onsd kväll, han ska innan det jobba båda dagarna och hade fullt schema idag. Ändå kom han hit via tåg till stan först och sen buss hit för att skjutsa oss. Ma behöver ju bilen i sitt jobb.
Det är sånna här gånger som man märker vilka som är ens vänner på riktigt! Jag fick inte ens betala biljetterna för han har ju månadskort tyckte han. Fick betala lite lunch iaf.

När jag skrev inlägget på facebook taggade jag både E och L för att släkt som bor relativt nära skulle se det. Hade väl ingen förhoppning om att dom skulle höra av sig och det gjorde dom inte heller. Undrar vad som ska hända innan dom hjälper till? Har ett praktexempel där som jag aldrig glömmer. Total oempati!

Har en liten tavla ovanför mitt skrivbord där det står " Vänner - är familjen du själv väljer" så himla sant! Och på Mi o Ma stämmer det in till fullo. Kan ses ofta ibland, men det kan också gå veckor mellan gångerna vi har kontakt ibland men när det gäller finns dom där, alltid! Och vi för dom så klart! Så guld värt!
Ska bli en tackmiddag så snart dom är hemma igen med allt dom gillar! ;-)

Nu är magnetröntgen, skiktröntgen eller va farao det är iaf gjord och processen är startad. Om 3 dagar ser hennes doktor resultatet, sen får vi se när hon får det. Nu kan vi bara vänta!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards