Mina ord och tankar

Alla inlägg den 18 november 2016

Av Neta - 18 november 2016 23:17

Var ju bidrag idag och jag hade lite jag behövde få hem. Torrvaror som var slut eller som jag vill ha hemma till jul. Blir stora påfyllningsdagen i skafferiet i morgon eller sönd beroende på om vi åker på kryssningen eller inte.

Vaknade redan vid 7 i morse och kunde inte somna om. Så typiskt när man får sova.

Smög upp och satte mig i soffan för att inte väcka L, tände en massa ljus och delade ett äpple med kaninen och drack lite vatten medans jag väntade på att dom skulle vakna. Satt på morgon-TV lite lågt.
Dom kom upp så småningom och vi tog en lätt frukost innan vi hämtade E och åkte till Fullerö handel i grannbyn. Jag hade ett tillgodo men också lite födelsedagspengar jag ville köpa något för.

Hittade en söt liten glittrig gran i plast. Sen visste jag att jag ville ha den här stjärnan. Den var borta från sin plats så besviket trodde jag den var slut men hittade den sen på ett annat ställe. Den är batteridriven med en inbyggd timer och då lyser den 6 timmar och är slocken 18. Men man kan tända och släcka den manuellt också. Kollade efter ett guldigt rektangulärt fat eller en dito spegel där men hittade inte just det. Spegeln hittade jag sen på GC. Eftersom den ska stå lågt på en svart bänk tänkte jag att det kunde bli fint. Granen ska inte vara med där sen.

Den här glada peppisen ska få hysa mitt julgodis i jul. Fick lägga till ett par tjugor till tillgodokvittot men kollade på denna redan förra året så jag ville ha den.

Satt oss i cafe't sen och hade tur och fick bord i det innersta rummet. Så mysigt där. Blev lite kär i änglarna som står på spiselkransen men hittade dom inte i butiken sen. Va så mkt folk att all personal var upptagen i kassan med å ville inte fråga. Har ju nära dit igen.

Jag tog kaffe och en räkmacka.

Sen in till stan. Willys först och sen blev det GC, där dippade E så vi satt henne att vänta medans jag var in och köpte spegelbrickan på Lagerhaus. När vi kom ut såg vi att det behövdes socker och cortison så vi satt oss på fiket vid Kvantum. C och jag tog ett varv på TGR och jag hittade en järneksgirlang i konstmatriel man kan lägga på bordet, en liten rulle för en tia. Ja curry som vi gick in för att köpa blev det också. Tog även ett varv på Kvantum då det var billiga saker vi skulle ha där.

Köpte den här i förbutiken. Brukar ha en Trisskalender men en annan som i år kostade 150, den här bara 75. Högsta vinsten på denna är 500.000, på den andra en mille. Men man vinner ju inte den ändå. Kul att skrapa bara.

Elle och jag hade redan innan bestämt att vi skulle äta sushi så vi köpte med det hem.
En sak hittade jag inte idag, röda värmeljus. Vet inte om dom var slut eller om dom inte tagit in det i år. Fick lite tips på fejjan så ska kolla på lite andra ställen.

Hem efter att L sprungit in själv på CG efter LED lampor till stjärnor och lyktor. Hämtade lite pkt på Hemköp härute och sen gick luften lite ur oss hemma. Mat och Doobidoo sen slocknade C och E åkte hem. Blåser som 17 men mojnar det och L och jag orkar blir det Rosella i morgon. E visste inte om hon skulle orka. C har sagt ifrån. Visar sig hur det blir.

Nu ska jag iaf inta ryggläge. Godnatt!

Av Neta - 18 november 2016 00:55

Rätt som det är så händer det och det letar sig några strålar in genom altanen.

Men i ärlighetens namn måste jag väl säga att det mest varit grått. Satt mig i soffan med paddan och skulle göra lite föreningsjobb idag, tyckte det blev lite ljust.
Förutom detar vi gjort lite vardagliga saker idag. Tvättat lakan, gått igenom torrvaror, gjort lunch och en soppa till nu ikväll.

Fick ju med 2 st högtalare då vi var på mässan och gjort en julspellista på Cs spotyfy. Blev så glad då vi hittade min barndomsidol Lena Conradsson med sin "Hej Mitt Vinterland" på youtube. Försökte hitta "Adams Julsång" med Christer St Hill också men misslyckades. Har den på vinyl så får väl i värsta fall försöka få in den på något vis. Absolut bästa versionen om du frågar mig. Annars så blev det lite klassiker med Tommy Körberg, Peter Jöback, Triad ( ni anar nog vilken) och lite barnkörer.

Fick två st på köpet. Uppladdningsbara så man kan ta med dom ut. Får hålla i dom hårt för C kan jag lova ;-)
Har gjort nåt så tråkigt som att sammanställa räkningarna också, betalt dom man kan klicka på ( klarna) och betalt lite på Tradera.

Ja det var dagen. Nu ska jag äntra min renbäddade säng och drömma om något trevligt.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards