Mina ord och tankar

Alla inlägg den 4 oktober 2017

Av Neta - 4 oktober 2017 01:11

Har inte kunnat sy på många år men känt ett tag att kanske det skulle gå om jag inte sitter så länge. Mest fixat i sybordet idag och hittade mkt kul där, det är nog inte städat på några år. Försökte sy fast ett gummiband på en grej jag ska ha på rullen men trots lädernål så gick det inte. Den röd-svarta. Så åker till GC i morrn kanske dom kan fixa på nyckelservice. Kan dom laga handväskor så....

Det strulade som 17, först funkade inte zickzacken eller trikåsömmen men det lyckades L fixa nu ikväll. Undertråden strular fortf lite vid zickzack men tänkrr att den är ju inte använd så mkt på ett tag så skruvar lite hit o dit på hylsan o L har smörjt lite här o där m silikonolja, hoppas det blir bättre. Annars får jag väl sy raksöm då :-)

Gjorde ett fynd i en tyglåda ( finns några st) fleece, så kraftig o fin, ljusblå m mönster i rosa o gult som Missonimönstrat. Hade en ganska stor bit kvar. Tror jag sytt tröjor både till tjejerna och dockorna av det där, så,länge sen jag köpte det alltså. C fyller 25....
Fick en ide? till rullstol och scooter. Jag tror jag ska sy nåt till benen av det, som en långkjol kanske, sy på lite vit pressenning eller liknande för regn, bara dra på om man fryser eller om det blir regn och ha lite längre press än kjol i fram så man kan ha fötterna på. Då blåser det inte upp och så blir dom inte våta heller och är vindskyddade men har ändå fötterna fria åt sidorna om man måste ut m dom snabbt på scootern. Sen bara torka av m trasa, slippa tvätta alltihop. Måste man gå med den tänker jag att man bara snurrar bak pressen. Handlar väl om 3 steg in eller nåt.
Blir det bra ska jag göra en till E med om hon vill. Fast då får vi köpa mer fleece.
Jag vill inte ha som en åkpåse tror jag skulle få lite panik då, iaf på scootern.
Man blir både kall och väldigt våt på benen när man sitter i rulle eller på scootern då det blåser eller regnar. Upptill har man ju ponchon, och är rätt välklädd mot kyla. Men ponchon går bara ner till knäna och hjälper ju inte mot kyla, och där har man kanske bara tights eller/och jeans.

Vi sorterar på med förrådsgrejerna med, fy farao va skit vi spart. Det går inte fort, symaskinen är roligare, men ska skaffa mer lådor. Idag sorterade jag ur brödkorgar, hade väl så där 7-8 st där. Vi använder väl typ 2. Sen glasburkar, nån som behöver så hojta. Fina pepparkaksburkar tycks jag ha spart på, räcker väl med en eller? Bakar ju inte sånna längre. Sen ska det rensas tupperware, så mkt som vi inte använder. Skrymmande saker. Räknade till 3 tacofat i plast, varav 2 stjärnor vi köpt som man iofs kan ha till annat med, då har jag nån snurrbricka i trä m skålar med, och en med 4 hjärtskålar. Skulle kunna stå på torget o sälja alltså.
Ska rensa gardinlådor med, C tar väl när hon flyttar kanske, men man lägger på hög där med och det är ju kul att köpa nytt. Sen ska vi inte prata om handdukar, lakan och dukar....herregud.

Jaja fortsätter i morgon både med rensning och syning. Mest med syning tror jag :-D











Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards