Mina ord och tankar

Alla inlägg den 25 oktober 2017

Av Neta - 25 oktober 2017 23:30

Sov länge, kvicknade till vid 10 och då var jag ändå tvungen att tända lampan. Mörkt o kulet. Frusen, så jag gick in och duschade hett.
Då jag kom ut och hade fått på mig kläderna hade E o L fixat rena hotellfrukosten och det låg paket på bordet och väntade. Precis när jag satt mig ringde C på messenger. Mysigt! Hon var med då jag öppnade och jag öppnade paketet från henne som E fått order om att köpa först.

Kul ide att slå in en blomma i paket haha!

Av Elle fick jag en ryggsmörjare jag önskat mig av henne, en lott och en fl agavesirap.
Mamma ringde och pratade en stund, tyckte inte om dagens väder hon heller. Blir ju lika påverkad som jag.

Vi satt fortf kvar och slöade i soffan när Marianne ringde och sa att hon jobbade här idag och skulle komma vid 16.30 Hon sa också att Micke slutade tidigt och skulle komma snart. Han knappt lägga på luren så ringde han och var nästan på väg.
E och jag skulle ju göra en sushitårta vilket vi också gjorde och höll på med då han kom. Vi fikade med honom och han fick tårta men åkte innan Ma kom. Hann inte få nån sushitårta heller då den ju ska stå nån timme efter tillverkning.

Fick min favoritblomma av dom.
45 min efter att Mi åkt kom Ma, varför nöta på varann haha. Hon hjälpte mig lite vid dukning då jag haft en inte så bra dag idag, vi åt av sushitårtan, fikade med den andra tårtan efter en stund. Satt och pratade om deras resa m.m
Sushitårtan fick med beröm godkänt av henne.

Vid 18-tiden kom sonen och barnbarnen, då åkte Ma och det var bara att börja om igen. Mina bb börjar bli stora nu, fick en del Save the date datum då det är student för tösen och konfirmation för grabben i juni. Båda fyller där i krokarna också.
Dom spelade lite med ett solitärspel vi har, Emilia försökte fuska sig till en lösning gm nätet men hittade inget där med lika många hål haha. Hon har ju lekt med det där nästan varje gång hon varit här sen hon var liten men klarar det ändå inte fullt ut.

Fick lite gottigt och en domherre av dom. Auberginesås låter spännande.
Jag ringde själv upp C på messenger igen så hon skulle få prata med dom med. Tror hon uppskattade det. Saknar nog sin storebror. Dom är så lika dom 2, lika galna och har lite samma humor.
Dom åkte strax innan bonden började på Tv, sen har vi bara jäst i soffan.

Nu börjar vi bli lite trötta, L har varit snäll och bäddat rent i min säng, ja i sin med så klart. Så ska bli skönt att krypa ner nu. E är ju inte riktigt 100 så hon orkade inte åka hem ikväll. Bara mysigt att ha henne kvar.
Hoppas få se lite sol i morgon, idag blev det ju knappt dagsljus. Rusk hela dan och det har känts i min kropp.

Lite premedicin mot värk och hoppas få sova iaf.

Av Neta - 25 oktober 2017 00:22

Fick väl godkänt hos diabetessköterskan i morse. Värdena är lägre än förra gången.
Vi pratade också om att jag ska få en sjukgymnast där och få träna under uppsikt i deras gym. Tror knappt det är sant, visste inte ens att det fanns ett sånt. Plötsligt händer det liksom! Blir ju som att få träna med en pt, och på högkostnadsbaserad avgift. Ja tack!

In en snabbis på Nelins efter sushigrejer och fick för mig att kolla om dom hade fryst avocado. Jodå 500 g skivad för 47 kr, 200 g på maxi i ojämna bitar kostar 23 så lite billigare och snyggare. Köper ju kilospåsar med fryst mango och ananas där med för runt 45 kr. Sen har dom riktiga storpack på mkt också. Gillar den butiken.

Hem med det och tog en fika m Lotten sen drog hon o jag tbx till stan och käkade lunch, gick en vända på Rusta och köpte tårta till i morgon. Första färdiga tårtan jag köpt i hela mitt liv, bärtårta m krokan på sidorna sen en citronmoussetårta från frysdisken till dom som inte gillar grädde. Köpte även lite korvbröd för tänkte att dom som inte vill äta av sushitårtan i morgon kan få varmkorv. Enkelt ska det vara. Läsk köptes också ifall barnbarna är med.

E är här nu, hon är lite snorig fortf men är iaf frberfri, stoppade i henne lite mediciner så hon får sova. Hon har fixat sushiriset så det är klart och smaksatt.

Så nu ska vi sova och när vi vaknar är det födelsedag. :-), eller vänta det är det visst redan. ;-D ojdå bäst och lägga sig då.....

Hörs i morgon!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards