Mina ord och tankar

Alla inlägg den 29 oktober 2017

Av Neta - 29 oktober 2017 00:21

Ja vintern med för den delen, dom har hotat med snö vid kusten i morgon. Ibland får vi kustvädret också. Dra en linje mellan Gävle och Stockholm så förstår ni.
Det görs reklam för julen överallt nu. Det kommer i kataloger, på fejjan, på insta ja överallt. Affärerna har tagit fram julsakerna och gruppen Vi jultokiga på fejjan är plötsligt väldigt aktiv.

Jag önskade ju mig den här av J så jag är väl lite tokig med då.
Rekordet i julgruppen på Fb tog nog en tjej som la ut en bild på en klädd gran redan i september. Själv tycker jag det verkar helt sjukt.
Jag brukar ta fram ljusstakarna veckan före advent och kolla lampor och så sätter kanske upp sakerna torsd eftersom vi oftast städar då men sen tänder jag tidigast fred i den helgen. I år är ju det 1 dec så då känns det ju helt ok.
Sen har jag förr om åren tagit upp granen, pyntat och klätt 2-3 dar före julafton. När J var liten alltid kvällen innan för så gjorde mamma. Haha.
Men jag brukar vilja ta bort det guldiga och röda på nyår. Då är det midnattsblå duk på matbordet och vitt och silver, har en låda med nyårsgrejer.
Så förra året klädde vi granen till Lucia för att kunna njuta av det där röda lite längre. Fast sen blev den kvar till tjugonda Knut iaf. Tror iaf vi fortsätter med det för då städar och pyntar jag ju till dess med. Sen är det bara en dammsugning då och då som behövs och man kan ägna sig åt mat o bak med lite julstämning i huset.

C är med sin afrikanska familj på bröllop i Harare. Hon har träffat sin man där, jag fick en bild på dom två Haha, men han såg trevlig och proper ut. Bor tydligen där, tror dom träffats förut.

Fick en bild på maten som alltid är gjord av släktingar, kött, kyckling, ris, coleslaw och grönsaker. Inte så olik vår mat.
Hennes pengar ska vara på väg tillbaka på hennes konto, hoppas på det då.

Elle har varit på symässan idag och det blev inte så bra för henne, trångt och svårt för henne att komma fram. Folk som snubblar över rollatorn.
Hon kom inte på alla ställen hon planerat. Blir ju xa jobbigt för henne som inte tål stress. Dom kom dit 10.30 och bussen hem igen gick 15. Så dom hon var där med ruschade också så klart. När dom åt hade dom kastat i sig maten och till slut satt hon ensam kvar. Jag vet att hon säger att det är ok, men för mig är det iaf inte det. Så jäkla sakta äter hon inte.
Tror nog hon för det mesta gick själv också men hon hade bl.a köpt lite garn, en bok om virkning och sen hade gullungen ändå letat på Singer och köpt tomspolar till mig. Det billigaste jag sett på nätet var för 130, 10-p men där betalade hon 70 kr. Tror banne mig det var samma som till min gamla Hugin med.
Nästa år åker vi nog själva och parkerar L nånstans och vi åker inte lörd.

Ja i natt är det dags för detta. Lite mörkare på mornarna men ljusare på em. Nu kommer vi att ligga 1 timme före C. Hittills har vi haft samma tid.

Vi har haft en riktig TV-dag idag. Sett igen sånt vi missat, jag har löst lite korsord och det enda nyttiga vi gjort är att fixa mat.
Nu ikväll såg vi först Moreus och sen startade vi om Så mycket bättre. Så kul och se Linus Wahlgren, han är ju klart bäst i den klanen. Niclas är bra också men Pernilla och hennes dotter börjar jag få nog av, skulle bli galen om jag hade en sån dotter. Ser inte programmen men det har räckt med trailern. Läst Ps blogg av och till innan detta men det har jag också slutat med, nu är det mest reklam för hennes varor. Roligare förr mär hon skrev om sitt liv och jobb.

Moneybrothers kväll i SMB, bra program. Så kul och se Kicki med, det var ju inte igår.

Nu ska jag ställa om klockorna jag når själv och alla mina armbandsur.

Sov gott den xa timme vi får i natt nu.

Lånad bild får symbolisera vintern som är på G. Ni matar väl småfåglarna ni som kan och får? Viktigt det!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards