Mina ord och tankar

Alla inlägg den 16 oktober 2017

Av Neta - 16 oktober 2017 23:56

Var beredd på att vakna till storm och så vaknade jag av solen. Och dessutom så blev det så varmt idag att vi som satt i vinterfönstren var tvungna att ha dörren öppen till utbyggnaden för att kunna sitta på altanen, blev både lunch o fika därute idag. 16 okt, det är ju lite galet. 24 gr därute fast vi hade dörren öppen ut.

Fotade mina blommor idag

Det här är bara ett axplock.

Fick det här av C ska bli så varmt att myndigheterna varnar till o med i Zimbabwe. Hade varit 39 gr idag på dan.

Ja lite småpyssel på altanen blev det idag, men mest njöt jag bara i solen. Så glad åt soffan därute som man kan ligga o sola i. Synd att man inte hade en pool, skulle vart nåt det att ha badat 16 okt. Men vi har inte platsen för en sån och badtunna eller sånt bubbelkar vill jag inte ha. Kan inte tänka mig nåt mer ohygieniskt o så äckligt som att sitta i ett sånt med andra. Urk!

Ska bli varmt ett par dar till så i morgon ska jag torka bänkarna och möblerna därute. Ta upp höstlyktan som ska stå på trappen och lite annat pyssel.

Bokade iaf Rosella på fred, sen får väder o framför allt vind bestämma om vi åker och hoppas vi kan åka till Gävle på sönd. Sannex o Jannez. Såg att Sannex hade gjort nåt samarbete m Läckberg idag. Kul! Hon ska ju vara bra på texter.

Ni ser att jag behöver torka va ;-D

Nu ska jag iaf sova! Godnatt!

Av Neta - 16 oktober 2017 01:03

Nej det är inte jag som blivit blåst utan vinden som tar i. Fastnade i ett korsord och tiden går. Under tiden har det blåst upp. Funderar på om jag måste gå ut och dra för markiserna i det fönsterhålet vi inte har satt i fönster. Drar mig för det är becksvart o kallt. Lampknappen sitter inte smidigt till därute.

Idag hade jag fått för mig att vi skulle tömma alla halvrisiga växter i krukor och lådor. Men en del uppe på utbyggnaden är jättefina fortf och har liksom kommit igen.
En del tog vi bort och en del lyfte vi in på altanen under tak men mycket får stå kvar.
Grävde ner några rosor, en rödvit stor satt vi i en djup blomlåda, tror den övervintrar bättre i den än i krukan. En vit jag köpte som en liten krukros i midsomras men satt om i större kruka hade växt till sig till en liten buske så den grävde vi ner i rabatten + 2 som är Cs som hon fick på sitt avskedsparty. Har under årens lopp grävt ner många krukrosor och dom växer och frodas i rabatten. Dom får några bananskal runt rötterna på våren. Det gillar dom.
Ryckte upp tobaksplantorna ur stora lådan och tömde amplarna. Tog in en rosmarin, dom är ju lite frostkänsliga men alla pellisar, begoniorna och fuchsiorna står ute under tak, fick lite kärlek o vatten idag. Blev så fint därute igen.
Verbenor, pysslingkragar, lejongap och nåt mer står så fina på utbyggnaden.
Plockade några jordgubbar, har både blom o kart. Dom blir ju små men smakade bra.
Växthuset står men finns några ämnen på paprika och äppelgurkan få se om det hinner bli nåt mer, däremot plockade vi av alla tomater och slängde plantorna på komposten.
Hann inte få vitlöken i jorden men det hinner jag i morgon. Ska sätta mellan sparrisplantorna med, dom håller ju ohyran borta.

Nu får jag nog gå,ut och dra för ändå....

Hörs en annan dag.





Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards