Mina ord och tankar

Alla inlägg den 24 oktober 2017

Av Neta - 24 oktober 2017 02:13

Varit lite bättre idag. Verkar som det kom av sig lite. Lugn dag annars, kom hit en tjej från äldrekontoret och pratade om träffpunkter och äldreboenden. Fick lite broschyrer. Inget kändes dock aktuellt för oss än.

Idag brgravdes den lilla 1 1/2- åringen inne i stan, hen som dog under vilan på förskolan. Det hände ju härute på ett av våra. Så tragiskt.

Sonen hörde av sig och tänker fira morsan på onsd, tydligen fanns det en lucka. Glad åt det så klart, vi ses inte så ofta.

Har kollat på sushitårtor idag, ända sen jag såg det första gången har jag velat göra en. Tänker ta hit Elle att göra riset hon är så himla bra på att få riset med lagom vinägersmak. På köpesushi tycker jag det knappt smakar nåt alls ibland. Riset är ju själva tårtbottnarna.
Sen gör ju vi fegissushi eller pensionärssushi ( stryk det som inte önskas) ;-D utan wasabi och med rökt eller gravad lax och skaldjur. Pepparrotsvisp ist för det gröna starka. Fyller dock med avocado ist för att lägga nori emellan och sen fyllning på det. dekorerar med norirullar m.m Ska bli så kul att göra den. Ska fota alla moment och göra ett inlägg i matbloggen.
L stackarn får vi väl koka korv eller nåt till. Han vägrar sushi. Och nån annan tårta till kaffet lär vi ju ha. Den köper jag dock.

I morrn (eller idag) ska jag in och kolla mitt blodsocker. Ska bli spännande och se hur det ligger. Träffa en sköterska, L missar sitt gubbdagis, stackarn. Ska in m Lotten sen på em och handla allt jag behöver.

Nu sovdags!



Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards