Mina ord och tankar

Alla inlägg den 21 oktober 2017

Av Neta - 21 oktober 2017 17:10

Jag är hopplös när jag måste vakna tidigt nu för tiden. Behöver inte vara nåt jag är nervös över men bara känslan att jag måste vakna gör att jag sover dåligt eller inte alls.
Nu skulle jag bara in och lämna sockerprover. Är inte stickrädd och gjort det många ggr nu.

Slumrade väl till men vaknade flera ggr

Var som en vit vägg utanför fönstret, nästan lite spöklikt.

Utsövd var det minsta jag var, seg på morgonen och frusen som 17. L varsnäll och fixade en macka och bryggde kaffe och tog med i min Take away- mugg. Var ju fastande. Själv greppade jag en satsumas o kallt vatten.
Lång väntan på Ekeby, många personal sjuka och många patienter. Personalen som så småningom tog in mig fick börja med att djupandas innan hon kunde sticka mig. Ett rör, och på det hade jag väntat över en timme. Törstig och hungrig.
Ute i bilen visste jag inte hur fort jag skulle få i mig nåt. Varmt kaffe och en dubbelmacka med ost har sällan varit så gott. L o E hade oxå med sig fika och jag hade hälften kvar så vi åkte till Lidl o köpte varma äppelpajer. 11-kaffe som L säger, oftast är det långt efter 11 men nu var hon före.

Sen rullade vi mot Norrtälje, planen var att strosa på stan och äta lunch där. Ingen var dock hungrig så vi skippade lunch. Åkte ut till Solberga och tittade på nya området vid Norrtäljeviken. I en lägenhet där skulle jag kunna bo, stora inglasade balkonger i flervåningshus. Däremot skitfula radhus. Som lådor. Åkte även ut och kikade på Kärleksudden, så fint därute fina gamla hus med mycket snickarglädje varvat med moderna hus. Det senare är inte min stil kan jag säga.

Sen ut till Kapellskär

P-H spelade på båten. Den här gången började dansen som vanligt d.v.s 15.30 Björn var vid scenen och kom och pratade en stund. Nu var vi hungriga så det första vi köpte ombord var mat

Bakpotatis med skagenröra, en fl bubbelvatten och ett glas vin. Potatisen var ingen höjdare men röran jättegod, dom är duktiga på det där. Som tur var hade dom gröpt ur potatisen så det var typ 1 cm kvar, sen röra för resten. Orkade inte ens all den. Snåla på portionerna är dom då inte där.
Medans vi åt kom Pelle och pratade. Sen var det dagsför dom att jobba.

Trevlig em och bra musik. Jag blev bara sååå trött mot slutet, satt och kunde liksom inte hejda gäspningar. Höll på riktigt på att somna ett par ggr med.

Sista låten. Suddig, fråga inte varför :-D

L o E var till taxfree och vi handlade lite vin o godis innan det var slut. Fram och sa tack o hej, vi köpte en skiva och den gick hela hemvägen, kul slut på den Björn! ;-)

Halvsov hela hemvägen, vi stannade vid Citygross och köpte fågelmat och fryst färdigmat till L o mig, E pep in på Chop chop och handlade till sig.


Jag åt fisk m mandel, en av dom jag gillar.

Kollade på Doobidoo när vi åt och pratade lite med C på Whats up. Sen var jag nästan medvetslös.
Sov till 7.30 då jag måste upp på toa, sen var jag hur pigg som helst. Låg och läste lite en stund men somnade om och sov till 11.30 :-D inte klokt ju, L försökte väcka mig vid 11 men det gick dåligt. Minns det inte ens.

Mi fyller år idag, hade en tanke på att åka dit men dom hade börjat med räkmacka och skumpa till frukost och drog till Sthlm och hotellövernattning. Då kom dom från Malta förrigår. Men dom var där med barn o barnbarn så det kanske är skönt att dra iväg en sväng själva efter det. Nästa år fyller dom 60 med ca 2 månadesr mellanrum, undrar vad dom gör då. :-)

Nu ska E o jag göra ett storkok på kinagryta och dela på. Orkar vi ska vi göra en till av nån annan typ. Ska kolla plats i frysen först. Ikväll börjar Så mkt bättre, så lörd blir ju riktiga TV-kvällar framöver med Moreus också. Får kolla M efteråt.







Den här kom med posten igår, i ett vanligt kuvert från kina, nåt jag beställt från Wish. Så totalt deformerad.

Nu ska jag gosa med kaninen en stund hon har stått och tittat på mig länge, då brukar hon vilja bli klappad.

Tror hon käkat på nåt smuligt.... dammsugare fram.

Hörs igen!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards