Mina ord och tankar

Alla inlägg den 5 oktober 2017

Av Neta - 5 oktober 2017 23:27

Vaknade till sol i morse, för första gången på evigheter känns det som sov jag en hel natt. Var därför på benen tidigt. Det har inte heller hänt på länge utan att jag måste. Solen försvann dock efter ett tag.

Det första jag såg är jag kollade facebook i morse var däremot inte kul. Kompisarnas son hade haft inbrott i sin jobbarbil och grejer för många kronor var borta. Det hände inne på deras tomt när dom låg o sov. Läskigt att veta att folk varit inne på ens tomt på natten skulle jag tycka och bilen var ju så klart låst. Frågan är om dom är utsatta för nån liga eller om det är nåt annat dumhuvud.

Pratade med mamma igår och det var en helt annan röst än när vi pratade sist, nu kände jag igen henne.

Nobelpriset i litteratur var en överraskning även i år! Kan ni tänka er :-) Verkar inte vara så tung litteratur heller. Läste om en bok som skulle handla om en Butler i 50-talets England som åkte på semester i sin arbetsgivares bil just runt där. Kazuo Ishiquro heter han, pristagaren alltså och är född -54 i Japan men kom som 5-åring med familjen till Storbrittanien. Ska nog försöka läsa den boken.

Apropå Nobelpris så skrev Babben en härlig kommentar om medicinpriset på Twitter häromdan. Har sett att citattecken blir frågetecken när jag skriver på paddan så struntar i dom.

Det känns lite orättvist att tre amerikaner får Nobelpriset i medicin för upptäckten av mat & sovklockan i kroppen när Skalman var först.

Skrattade gott åt det och är en av 100 som delat, och över 600 som gillat.

Försökt ringa min vc idag men kom inte fram, gick inte ens fram signaler. Nåt fel det förstår jag ju men lite läskigt med om man varit mer sjuk. Nytt försök i morgon.

Hörde på nyheterna att Postnord nu ska få 2 dygn på sig att leverera post. Haft ett dygn hittills. Någon som tror dom klarar det? Jag skickade pelargonskott till en bekant 7-8 mil bort, det tog 10 dagar. De flesta hade vissnat så klart.

Har ju inte satt på mig strumpor efter sommaren än, men nu såg jag att det nog blir dags i helgen. Hoppas jag inte får svullna fötter bara. Men tror inte det funkar med ballerina om det blir 6 gr. Får nog klämma in fötterna i gympaskor.

Såg på lokalnyheterna att det var mkt radioaktivitet i vildsvinen i norduppland, kvar sen Tjernobyl. Finns alltså i naturen. Vi åt grillat sånt i somras därifrån och då lär det väl finnas i bär och svamp också eller? Vågar man äta?

Nu har ytterligare en bra programledare berättat att han ska sluta på Svt, Pekka Heino, men han har tydligen valt det själv. Dom bästa försvinner ju! Kommer att sakna både honom och Rikard Olsson.

Ikväll började serien Syrror på 4an igen. Jag tycker den är bra! Jag har ju aldrig jobbat på akuten så jag behöver ju inte reta mig på att det inte är rätt heller. :-D
Tänk att folk måste reta sig på det, det är ju faktiskt ingen dokumentär utan en Tv-serie i syfte att roa.

Till slut har jag en fråga till er. Vet ni vad detta är för äpple? Vissa är mörkare röda ändå och utan prickarna. Men det ska vara samma sort.

Hörs i morgon igen!

Av Neta - 5 oktober 2017 00:04

Nu har den här rackaren blivit omgjord till flaskhållare för rullen. Det inte jag och min maskin kunde fixa det fixade killarna på nyckelservice (som också är skrädderi o skomakeri) galant med superlim och en söm med nån superstark tråd. 20 min och 80 spänn var det värt, har ju bara betalt frakten på hållaren.
Passade på att handla lite, frukt & grönt på Kvantum när vi ändå var där. Ja ost o lite bullar slank med också. E var med in och hängde med hit sen. Fikade, lunchade och hon bjöd på kroppkakor till middag. Är på väg hem nu.
Jag blev dålig på em och kunde knappt få syre kändes det som. Lite djupandning och sömn på det så kunde jag sitta upp iaf. Ska boka tid för det här.
Blev inte så mkt fixat idag, är så dammigt där inne med men ingen ide o ta tag i det än. Det går ingenstans heller. Sover med fönstret lite öppet nu och tar kortisonspray till natten och det funkar.

Doften av nybakt rågbröd ligger tung över huset, så nu har vi matbröd ett tag igen. L som bakat ikväll.

Börjat kolla lite på en ny symaskin, verkar inte som jag kan få ordning på trådspänningen dessutom lägger den bara av ibland och jag kan inte rubba den manuellt ens. Den är iofs 30 år, men Elles är ännu äldre och den funkar :-)
Vill ha en manuell med bara nyttosömmar och hittade en Singer för 1500, fanns i ljusgul, rosa o turkos :-D Få se vad det blir men Singer är ju ett känt märke iaf. Husqvarna köper jag inte, hälften av kostnaden är ju bara för märket. Svindyra.

Singer Simple, passar mig utmärkt :-) fanns en billigare men den här är ungefär som min gamla Hugin. Ska väl hålla min livstid iaf.

Nu ska jag avveckla dagen, fortf lite påverkad och trött.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards