Mina ord och tankar

Alla inlägg den 19 oktober 2017

Av Neta - 19 oktober 2017 23:56

Efter ytterligare en fin och solig dag som föregicks av en frostnatt är det nu vid 23.30 minus 1 gr. Är det nu vi ska emigrera?
Fick en bild av C i morse

Fotad genom bilrutan på väg till Bulawayo. Är det dit jag ska flytta kanske? Nej skulle aldrig klara den värmen, knappt hon gör det. Fick ett pust o stånkmeddelande nyss. Tydligen extremt varmt även idag. Svårt att sova tydligen.

Det är annars otroligt fint ute nu, finast just nu är nog asparna som kan ha hela färgskalan av grönt, gult, orange o rött.

När solen lyser är det oslagbart. Men nu står det val kalt snart och det ryktas ju om snö på vissa ställen nästa vecka.

Betalt räkningarna ikväll, skönt att det är gjort. Oktober är vår värsta månad tror jag, flera årsavgifter och annat elände. Blev lite kvar iaf och handlat har jag ju gjort. Ska köpa fågelfrö m.m i morgon, för nu är det dags. Lyfte in lite växter ikväll som ska övervintra inne, men en hel del är kvar ute. Totalt igenstängt på altanen nu så dit når ingen frost riktigt än.
Värmen inne är igång med, det värsta är att det tar ett tag innan man vänjer sig, blir så torr luft med bara el. Vi hugger ju ingen ved längre.

Ska upp tidigt i morgon och in för provtagning, varit fastande sen 22. Så ska krypa ner under fällen. Kom på att det börjar bli dags för byte av täcke i sängen med. Tjockare och tyngre att krypa in under.

Sov gott ni som inte gör det redan.

Av Neta - 19 oktober 2017 00:16

Ja ni har säkert sett de frågetecken som dyker upp i min text på de mest underliga ställen. Försöker jag skriva ett ord inom cituationstecken, göra en accent eller använda mig av appels smileys så blir det frågetecken ist. Så retfullt. Försöker undvika det men ibland glömmer man sig.

Kollade de andra färgerna på klänningen i morse och hittade en mörkare röd med svarta prickar i olika strl. Fanns i min strl men var slut då jag kom till kassan. Tyyyypiskt! Finns på Bonprix.
Bestämde mig till slut för att behålla denna då den är så himla skön. Silkig trikåstretch. Sen så bra modell till mig, slät mage och lagda veck på sidorna på fram o bakstycket gör att kjolen faller snyggt. Beställde även en svart. Kan ju ha det nu när jag inte är så mörkhårig längre ;-) och en svart klänning kan man alltid piffa till med halsband eller sjal tänkte jag. Kommer nog att ta av ärmarna till 3/4 på båda tror jag. Den blommiga blir nog hemmaklänning, den svarta kan få följa med på baluns. ;-)

Vaknade till molnfri himmel och sol idag. Bestämde oss för att åka ut på en tur. Hämtade E och for norrut



Här tyckte facebook att jag var i Norge men jag är dtrax norr om Månkarbo på väg 600.

Hamnade i Tierp och njöt utomhus i solen först. Åkte upp och gjorde en snabbkoll på Kretsloppet, E hittade lite saker från Gabriel keramik och jag köpte 2 ljusmanchetter för den enorma summan av 2 kr st.

Ja dom hade tagit fram julsakerna. Har dom här i ett antal redan men några börjar bli fula då dom varit med några år. Bra att kunna byta ut dom som är värst.

Solen värmde så himla skönt då vi kom ut igen. Gick till Lidl och storhandlade. Dom har italiensk vecka och har mkt gott bl.a min favvoglass, citronglass. Vi köpte deras ansjovis, deras matjes i samma märke har ju fått så bra i test så ville prova den med och det gjordes ikväll.

Den var verkligen hur fin som helst, i klass med hummeransjovisen faktiskt. Men nästan 10 kr billigare. Minns inte vad märket heter nu men det är deras egen i mörkblå burk. Tur jag köpte 2.
Gillar ju Enebackens varor så köpte en dubbelförpackning med falu, deras fr köttbullar, Solhagens chicky bits som är helt kött, lite olika stekfisk och schnitzlar. Dom hade italiensk olivmortadella, en massa grissini, bruschetta, snacks, ostknyten och ostar. Handlade för över 700 men då var det ju mkt mat, några fl juice, frukt, 24 ägg, avocadonät och säkert nåt mer med. Ja glass så,klart, flera burkar då det bara är 2 dl. Behöver nog inte handla mer än färskt på några veckor.

Jag är stolt över mig själv också, första gången jag körde rullstolen själv en hel handling. Den här nya lätta rullen underlättar verkligen. Nu kunde L gå med kundvagn ist för släpvagn och mig han brukar ha annars. Känner lite träningsvärk, få se hur det känns i morgon. Det här är ju skitbra träning för mig med.

Hem genom det soliga uppländska landskapet igen. E var med in en liten sväng. När hon åkte gjorde vi ansjovismackorna. Hade ätit sen lunch så det räckte. E ville äta hemma.

Måste beröra det här med #metoo Jag är lite chockad över hur många som blivit utsatta som barn eller tonåringar. Inser vilken tur man haft som sluppit. Nån äckelgubbe på nån krog man kunnat lämna på dansgolvet bara. Samtidigt stolt över alla som vågar berätta, det är ju precis det som behövs. Lite oro som mamma, hoppas ingen varit på dom.

Har tydligen varit en olycka på vägen mot badet här ikväll, inte förvånad. Liten krokig väg som det gärna körs fort på. 2 skadade till sjh. Hoppas det inte är nåt allvarligt.

Nu börjar det bli dags för sängen igen. Hörs igen!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards