Mina ord och tankar

Alla inlägg under april 2020

Av Neta - 2 april 2020 15:09

Nu har jag nyckeln och igår var vi där med de lösa grejerna från uteplatsen och lite från förrådet.
L kom redan strax efter 8 sen slet han och C som djur. Vid 10 va dom klara så efter en fika åkte vi mot stan. Så skönt att komma ut från lägenheten. Lämnade släpet i Bjkl.
Hade tur att hamna först i kön vid nyckelutlämningen så det gick snabbt. Dock hade förra hyresgästen inte lämnat in alla nycklar så fick bara två.

När vi kom till lägenheten var den inte helt tömd. Det han gjort på balkongen var inte heller borta. Jag blev vansinnig och ringde Uppsalahem direkt. Så kom nån och tog bort det.
Sen ringde dom från nyckelservice och kom och bytte låskolvarna så fick jag full pott m nycklar iaf.

Snart utlastat där med och första fikat ute intogs.

Blev så glad när soffan fick plats där jag ville ha den. Felanmälde golvet idag. Tycker det ser för djävligt ut och jag har ju ett fräscht.

Klagade på städningen också. Stod en tvättmaskin kvar så därför skitigt bredvid duschkabinen. Men kolla mellan klinkersen, är ju alldeles svart. Duschkabinen ska bort med. För trång för mig och min pall.

Är som en slänt framåt, under Bergeniabladen däruppe var fullt av blåsippor. Är en frösådd ek där med.

Mot Sätunavägen lite prydligare än åt andra sidan.

Mot Elle

Här måste jag göra nåt med. Massa vårkragar och några lökar.

Blev en massa tjafs direkt om garaget till scootern med. Kommunen tycker jag ska ha den i förrådet. Och vara utan förråd....
Fortsättning följer.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards