Mina ord och tankar

Alla inlägg den 2 november 2020

Av Neta - 2 november 2020 23:36

Hade en i stort sett sömnlös natt och så klart varit trött idag. Satte kl på 10 och det var tur, svimmade väl av nån gång vid 6 i morse och sov rätt hårt då. Dom här sömnproblemen börjar bli ett problem, vill inte ta insomnings eller sömntabletter. Vete 17 hur man ska göra.

Upp och plockade hop glaset jag skulle få hjälp med och lite andra sopor. L hade åkt till stan och skulle hämta E vid 12. Ringde och sa att han och E skulle åka in och hämta hennes leg. Men där la C in ett veto. Madrassen stod i vägen för henne att komma in på toa. Så dom struntade i det. Och han kom hem och hämtade mig.

Jag hade ju inte varit i Tierp sen jag flyttade, va lite mysigt att få komma till C igen och se lite av byn. Lite förändringar hade det blivit. L och C fixade med madrasskifte. Bytte bromsljus och nån lampa i fram. Dom ska snart lånbyta bilar så hon får på extraljus med, hon åker ju mellan Tierp och Skutskär ett par ggr i veckan, minst. Mest i skogen. Vi (läs L) hade köpt med munkar, så vi fikade med rosa munkar med julgranar på. Skrattade gott åt det.

Harry som växt så mkt så jag blev nästan chockad, var lite reserverad. Rent av svårflirtad Haha!
Det sista vi gjorde där var att han hjälpte henne sätta hop en dammsugare. Provade på mattan och jäklar vilken skillnad mot hennes gamla. Samma modell men den nya var en Bosch med lite mer kraft i, blev en helt annan färg på mattan, fanns också en speciell borste för djurhår.

L var snäll och sprang in på Ica och köpte snabbkaffe åt mig. Gillar deras bäst. Sen åkte vi hem igen.

Det är det här jag gillar att vi kan göra, vara föräldrar tillsammans trots att vi är skilda. Mitt i sorgen över att vi inte fixade det tillsammans finns en tacksamhet över det. Söndagsmiddag igår med en drink före maten t.o.m sen åka tillsammans till nästa unge idag. Finns en harmoni i att kunna göra det. Sen har det ju inte varit friktionsfritt, kommer säkert inte alltid att vara det heller. Men jag ska iaf jobba för det så gott jag kan.

Väl hemma tog jag lite Jansson, försökte truga på L lite men han ville inte. Ville bara börja åka hemåt innan det blev beckmörkt, vilket det säkert blev innan han var hemma. Körde ju med släp.
Fick sandpapper och en kloss han köpt till mig i stan, lite gulligt ändå. Han visste att jag behövde det.

Hade fått en almanacka från socialstyrelsen med reklamen. Lite allmänna råd för oss 65+ i den. Satt mig och skrev in födelsedagarna jag hade i huvudet.

Fick det här armbandet av C innan jag åkte. Vi hade beställt men fick ett tomt trasigt kuvert, nu hade dom nya kommit. C är nån slags ambassadör för Regnbågsblod, en rörelse som jobbar för att även homosexuella ska få ge blod. Är inte det lite sjukt att det ska behövas i våra upplysta tider?

Slötittat lite på tv sen och skrivit med lite folk. Ska väl dra mig mot sängen nu. Gick med kryckor idag så har preppat med dunder.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards