Mina ord och tankar

Alla inlägg den 21 november 2020

Av Neta - 21 november 2020 00:30

Finns en person som ringde mig idag som är den absolut egoistiska människa jag någonsin känt och jag har känt hen hela mitt liv. En person som borde stå mig nära men som jag blir mer och mer likgiltig för.
En människa som inte kan ha fel, som när jag försöker säga hur jag tycker bara slänger på luren i örat på mig. Hon har gjort det två ggr nu. Hon lyssnar inte för fem öre.
Den här personen är den som jag borde känna mest för, men det gör jag inte. Hen har svikit mig och mina barn på det mest fruktansvärda sätt man kan göra. Inte satt ner foten och stått upp för oss där hon borde. Dessutom skyller hon på en annan familjemedlem, hen har sjunkit så lågt man kan.

Fick också höra idag att hon snackar skit om mig, påstår att jag toppstyrde och var elak mot Leffe, att han inte fick hjälpa hen för mig, att han ringt hen nu och sagt att han saknade hen.

Pratade med honom och det stämmer inte. Han hade ringt och tackat för gratulationer på sin födelsedag, sagt så där som man kan göra i förbifarten att han kanske skulle titta över om han var i hens stad. Det var allt!

Alla vet ju att jag tycker bra om mitt X men så klart att jag kan bli irriterad när han gör tjejerna besvikna. Men det är inget jag säger till den här människan, det har hen inte med att göra. Säger jag det till nån förutom att jag kan skriva det här är ju så klart direkt till honom.
Jag är tacksam för att han finns i utkanten av mitt liv och för den hjälp han ger mig när han kan.

Idag försökte människan också skylla den saken som hänt på en annan familjemedlem och trots att jag sa ifrån att jag inte ville lyssna på det dravlet malde hon bara på. Hen och hens bonusdotter hade ett horn i sidan till den familjemedlemmen, något hade tydligen hänt, något som på intet sätt hade med mig eller min familj att göra men som fick tråkiga konsekvenser för oss av den art jag aldrig kan förlåta.

Nej jag är glad åt min familj, mitt X och min syster. Det är dom som betyder något för mig. Dom som påverkar mitt liv positivt. Energitjuvar som den här personen står inte högt i kurs.

Nog om det!


Började måla fatet L gjorde åt mig idag men det blir inte bra. Har kanske fel pensel. Har målat metall med hobbylack förut och det har inte sett ut så här. Det här är efter 2 strykningar. Vill ju ha det fint till advent men får kanske spraya det i silver ist. Det här är som tur är undersidan.

C kom en sväng idag och hämtade sina nycklar. Hjälpte mig bära en tung låda från hallen till köket, och bädda rent. Elle handlade åt mig här i Bjkl så vi fikade med några goda saffransbullar hon köpt.
Nu ikväll har E varit här, vi åt bakpotatis med räkor, rom och rödlök. Ett fredagsmys vi ofta haft under åren, särskilt vintertid.

Hade köpt lite nyttiga snacks från företaget i grannbyn med. Rostade och saltade bondbönor och emadanbönor, och lika sojabönor men med smak av ramslök och salt. Samt dadlar med lakrits och hallon. Inte dumt alls och det räcker flera dar. Inget man vräker i sig av.

Nu ska jag gå ett varv och plocka lite sen krypa ner i sängvärmen.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards