Mina ord och tankar

Alla inlägg den 7 november 2020

Av Neta - 7 november 2020 23:53

När nyheten kom ikväll så vågade jag först inte tro på att Trump är besegrad, men det verkar ju vara sant. Få se vad som händer nu? Han har ju 2 månader kvar i Vita Huset. Kan ställa till mkt än. Hoppas hans fru tar sitt förnuft tillfånga och går också, hon ser inte ut att må bra. Fy farao för att vara gift med den.
Skrattar gott åt alla nidbilder som lades ut på honom under dagen också. Mkt sandlådebilder. Han kan ju inte vara frisk den mannen, nån diagnos har han ju. Nu hotar han att flytta från USA också. Men var är han välkommen?

Dom visar ju på nyhetssighterna att folk går man ur huse och jublar på gatorna. Säkert är iaf att dom nog får en ny coronavåg därborta.

Elle och jag tog varsin liten Chenetbubbel och firade lite. Visste inte om vi skulle våga först men det värsta som kan hända är ju att man firar i onödan. Kan leva med det. Haha!

Elle gjorde sin nudelsallad och vi hade vårrullar till det.

Hade lite snittar med sparris och kräftstjärtar på räkmjukost också och fortsatte med alkoholfria bubblor. Det här surdegstunnbrödet är verkligen bra till sånna här snittar.

Joe Biden ska hålla tal vid 2 i natt. Få de om jag är vaken då så jag kan se det live eller om jag kollar i efterhand. Ska ha paddan vid sängen iaf.

E har gått in. Så det blev så tyst. Kollat på Så Mkt Bättre, kul att se Lili och Susie igen. Fart och fläkt. Stänger ju av TVn när hon går så det blev kontraster.
Hon har mkt nu, dels en hel del smyckesbeställningar. Hon har fått beställa mer matriel, kedjor, lås och läderremmar och sånt. Samtidigt håller hon på virkar lussekatter och pepparkakor till nån. Går inte så fort och smycken går före men hon är inte sysslolös iaf.

C jobbar och sliter. (På Systembolaget) Hon berättade en kul grej idag.
En kund kom in, tittar på henne och säger "Är du här idag igen?"
"Ja"  svarar hon "Du med? Jag jobbar här" Haha! Han hade sett lite snopen ut.

Dom har mkt nu, alla julprodukter har kommit. Mkt kul som saffranscider t.ex Förpackningar är julpimpade, en del större än vanligt så dom leker tetris nu. Det är ju inget stort hon jobbar på precis.

Fars dag i morgon men ingen av tjejerna vet om dom kan fira honom. Han är ju här på måndagar vintertid, ska ev byta bil med C men har inte medelat när och hon jobbar från 6 på månd. E är också jättetrött efter sitt pass. Borde ju komma i morgon.
Han fyller ju sen nästa helg men då får dom inte fira honom. Danskompisen går alltid före döttrarna. Tydligen även nu sen hon skaffat karl. Den här gången är det på Ls initiativ med, gör ju inte saken bättre. Det värsta är att han inte fattar hur ledsen framförallt E blir. C också men hon kan ta det på ett annat vis. Men han kanske gör det när dom ledsnar på honom helt och inte vill träffa honom alls. Den dagen kommer att komma om han fortsätter så här.
Fars, Mors och födelsedagar har alltid varit viktiga för dom, kan vara mitt "fel":men så är dom uppfostrade. Man kommer ihåg varandra så är det bara! Jag brukar ju täcka upp för honom när dom var små men sen några år gör jag så klart inte det.

Nu ska jag fixa det sista här och sen avveckla dagen.




Av Neta - 7 november 2020 00:30

Bestämde mig för att sova till jag vaknade idag, var som vanligt vaken i morse och tyckte jag kände mig febrig. Men jag hade inte ens 37 gr, va väl varm ändå. Somnade om och vaknade efter 12 så nånting är det ju. Tycker jag har lite UVI känningar så tog några extra tranbärskapslar och ätit mkt citrus idag. Tycker det känns bättre nu, tryckte i mig lite citron det sista jag gjorde nu.

Elle var upp och handlade så jag bad henne kolla om dom hade Gustav Adolfsbakelser. Gula prinsessbakelser med ett chokladhuvud på. Det är väl knappast den äkta va? Bildgooglade och såg också Napoleonbakelser med chokladhuvudet på.

För mig är nog det här den jag förknippar med Gustav Adolf, ev med gelé på. Men när man läser om den varierar den i olika städer och till och med på olika konditorier. Vad är vitsen med det? Om det enda som gör den till rätt bakelse är chokladhuvudet.

Vi lunchade sent så tog lite räkor med bröd, ost och doppa ikväll. Precis nybakt lantbröd, så gott, älskar butiksbakat nu när jag inte kan baka själv längre.
Räkor är ju aldrig fel, älskar alla sorts skaldjur. Har dock aldrig smakat ostron. Skulle förmodligen inte klara av att öppna dem heller.

Doppa är till brödet, gräddfil med olivolja, salt och sv.peppar Fast jag tjuvdoppade en och annan räka med. Haha!

Kollade Doobidoo och Göta kanal.

Testade den här till, ingen höjdare. Apelsinen känns som en liten eftersmak bara medans kryddpepparn var väldigt dominerande. Jag hade nog velat haft den precis tvärtom. Fördelen var att den inte var så söt och alkoholfri då. Behövs ju det alternativet också. Finns även i apelsin och ingefära. Hoppar nog över att smaka den.
Föredrar fortf Kopparbergs äppelcider rosé även om den är 4.5% Den är kanon både till mat och utan. Inte heller så sliskig. Kom på nu att bland flaskorna jag fick av C när jag fyllde fanns en blåbärs och vinbärscider. Ska försöka komma ihåg att kyla den till i morgon.



Här är den till vä.

Men nu är det nog sovdags.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards